Ni som är i långa 10+ år relationer, angående sex
Min sambo har noll intresse av nåt sexuellt med mig.
Vår relation är helt fantastisk på alla andra plan, absolut den bästa relation jag haft, en dröm relation, förutom att hans sexuella intresse för mig svalnat sen ett par år tillbaka. Numera är det typ stendött. Han gillar att va nära mig, vill JÄMT umgås med mig, masserar mig överallt varje kväll, har tar massa intiativ till kärleksfulla handlingar, stora kramar, kel mm men INGET sex intresse.
Jag har känt mig så jäkla sårad och ratad i flera år, tagit upp det med honom år efter år men ingenting förändras. Han kommer med olika ursäkter typ att han inte är lika attraherad längre, att det går i vågor, att jag gått upp för mycket i vikt, att han pga sin ålder har problem med testestoronet och inte har lika hög sexlust längre? Men jag vill inte längre leva i en sexlös relation, det känns bara skumt och fel, som bäddat för att relationen inte ska hålla, dessutom gör det mig lite otrygg i relationen, när det inte är en tvåsamhet på riktigt. Jag är trött på att ta upp det med honom, känns inte som det finns nåt nytt att säga om det, han uppvaktar mig inte ändå och verkar inte ha någon som helst lust till sex med mig. Jag fattar liksom inte varför han vill stanna kvar i en sexlös relation??
Jag har kommit med massa förslag genom åren, bland annat är jag öppen för att vi hade kunnat ligga med andra, eller att jag har en pojkvän till, eller att vi bildar familj med en man till (polygami), och jag har sagt till honom att han kanske vill ligga med andra så är det ok bara vi pratar om det först. Men han vill inte ens ligga med andra!?? Och absolut inte att jag ligger med nån annan, en till pojkvän va ingen idé han lockades av. Så han vill helt enkelt att jag bara fortsätter i denna sexlösa relation???
vi har flera barn, verksamhet ihop mm också som knyter oss ihop, jag tror han älskar att leva ihop med mig och att han genuint inte vill leva med någon annan, han vet nog heller inte vad han ska göra åt det faktumet att han inte tänder på mig. Har ni några tips vad vi kan göra?
(Jag tänder fortfarande på honom tillräckligt nog för att ha sex, typ snabbisar i tvättrummet eller soffan eller utomhus. Han har noll intresse.)