Ni som fått avslag på kontaktförbud...
Du måste göra det oavsett tänker jag också för att hjälpa polisen i deras arbete. Finns där någon sakkunnig vid polisen kurator/psykolog eller liknande som känner till mer som kanske kan hjälpa dig? Jag vet inte om skyddade uppgifter, hemlig adress och liknande skulle kunna vara genomförbart och hjälpa dig känna dig mer trygg? Hur den processen går till väga?
Jag har också blivit stalkad och det gick till rättegång och fått domstolsbeslut på att den här personen inte får kontakta mig eller någon jag känner. Personen fortsatte ändå men sedan hände något som fick den att sluta upp med det vad jag vet. Den som stalkar stoppar nog inte bara vid dig utan kammar igenom hela din omgivning, jobb, familj, vänner och gör efterforskningar på dem med så om någon du känner tar detta med en klackspark får du nog vänligast informera dem om att tänka igen. Mina anhöriga var också utsatta. Det jag tyckt var jobbigt var också att andra i dagens samhälle velat fota och lägga ut så mycket om sig själva, och mig då och andra i min närhet utan att ens fråga om min tillåtelse. Det är ett ypperligt tillfälle för stalkern. Jag vet inte vad du tänkt på här och inte så därför vill jag göra en varning för det, ha ingenting öppet på den sociala tekniska plattformen. Om stalkern har mer svårigheter att nå dig kommer den gå via andra och via bland annat de sätten.
Det här måste vara fruktansvärt för dig. Jag hoppas du får det.
Styrkekramar