Inlägg från: asdfgh |Visa alla inlägg
  • asdfgh

Cykelolycka

Inga allvarligare olyckor, det värsta var väl när min man (då sambo) fick in något i framhjulet när han cyklade nedför en backe ner mot stan för att lämna tillbaka ett par skor. Han flög över styret och fick ett antar rejäla skrubbsår och ärret efter ett av dem kan man fortfarande se idag, 15 år senare.

Skorna skulle ju fortfarande tillbaka till affären så jag cyklade iväg med dem efter att ha plåstrat om honom. Även jag lyckades cykla omkull och fick rejäla sår i bägge handflatorna. De där skorna hade en förbannelse på sig...

Jag hade hjälm, han hade det inte så det var tur att han inte fick mer än skrubbsår i ansiktet.

Det tråkiga var att vi hyrt bil och bokat hotellrum för att ha en romantisk weekend ett par dagar senare. Inte helt enkelt att spara ihop till något sånt när man är fattiga studenter och nu kunde vi inte utnyttja det som vi tänkt eftersom vi var täckta av skrubbsår Rynkar på näsan

• asdfgh
    mammma skrev 2023-05-28 22:21:44 följande:
    Oj, tur inet väre hände. du har haft hjälm länge?
    När jag var 15 bestämde jag mig för att nu var jag mogen nog att inte bry mig om vad omgivningen tyckte utan att skulle jag cykla så skulle jag använda hjälm. Detta var dock sent 90-tal och de enda hjälmar som fanns var i ren frigolit och fula som stryk. Jag cyklade inte på några år tills de första lite snyggare hjälmarna började komma någon gång strax efter millennieskiftet.

Har använt hjälm sen dess så drygt 20 år vid det här laget. Min man började använda hjälm när vi fick barn, äldsta är 12.

Utöver de olyckorna har jag haft några småolyckor i låg hastighet som inte resulterat i mer än något blåmärke och lätt skadat ego men cyklar man 1.5 mil/dag är det kanske inte så konstigt att man råkar ut för något någon gång.
Svar på tråden Cykelolycka