Cykelolycka
Ena dottern har slagit ut en tand. Cyklade med en kompis som ramlade och kompisens cykel åkte in under dotterns cykels framdäck så det tog tvärstopp och hon dök i backen. Inga andra skador än den utslagna tanden och skrubbsår i ansiktet. Vilket eg är helt otroligt. Jag var inte med så jag såg inte om hjälmen ev tog någon smäll. Det syntes inget på den iaf och dottern säger att hon for med ansiktet rakt ner.
Sen har såklart ungarna kraschat på en hög olika sätt med cykel utan att det hänt något. Ena barnet provade stoppa in sin egen fot i framhjulet bara för att se vad som hände på en friluftsdag och voltade över styret. Ett barn har kört i krossbana och gjort en vådlig vurpa men klarade sig med bara blåmärken och en hel del sånt.
Jag provade som barn allt möjligt och har ramlat otaliga gånger men aldrig gjort illa mig rejält. Har även i vuxen ålder lyckats volta över en blomlåda. Även det gick bra, mina kullerbyttaskills satt tydligen i så det blev en kullerbytta på asfalten med cykeln efter. Sen tenderar jag att cykla omkull minst en gång per vinter i halka/snömodd. Men då glider man ju mest.