Inlägg från: Grusibrallan1 |Visa alla inlägg
  • Grusibrallan1

Stök på Gröna lund och Liseberg

Jag var på flera olika nöjesfält förra året och upplever att det har blivit stökigare och stökigare. Jag säger absolut till när någon går före i kön, spottar mot/på personer osv, men de senaste gångerna har det blivit ganska obehagligt. Tex: Ett gäng på tre grabbar ca 15 år trängde sig i en kö för vi stått och väntat länge. Jag bad dem ställa sig längre bak och fick till svar att jag är en h*ra, att jag inte ska bry mig och att jag ska akta mig (oklart för vad). Jag stod kvar och blockerade så att de inte kom förbi mig, men det kändes ärligt talat obehagligt. Som om det är så mycket närmre till våld numera. 

Mina olika negativa upplevelser har varit med personer från vad jag tror är flera olika etniciteter så jag vill vara tydlig med att detta inte har Något med var man kommer ifrån att göra. Antingen har jag blivit för gammal så att jag bara inte förstår att det är såhär man pratar numera och att det egentligen inte är så farligt, eller så har det helt enkelt blivit lite mer obehagligt/riskfyllt. 

Svar på tråden Stök på Gröna lund och Liseberg