Vänskap och borderline/EIPS
Vänskap är ju alltid knepigt oavsett om man har en diagnos eller inte. Det är inte lätt att träffa någon och speciellt inte att träffa någon man tycker om.
Vänskap är ju alltid knepigt oavsett om man har en diagnos eller inte. Det är inte lätt att träffa någon och speciellt inte att träffa någon man tycker om.
Jag går kanske lite OT nu, men ibland känner jag mig lite som en hycklare när jag inte är mitt vanliga jag, så att säga. Visst, det ska mycket till innan jag brusar upp, men när jag väl gör det så tar det hus i h*lvete. Är det någon mer som känner igen sig, eller är det bara jag?
Jag kan också ibland tänka att förtjänar personen att jag blir arg på den. Inte så att den har varit dum och förtjänar det på det sättet, men blir jag arg då är det bara för att jag bryr mig och ibland måste jag väga det. Antingen så bryr jag mig och blir arg, eller så bryr jag mig inte och släpper det bara.
Jag vill gärna fortsätta den här diskussionen, men jag får återkomma imorgon.
Jag har själv ett par diagnoser och skulle väl egentligen ha ett par till. Jag har en kompis här i stan, men det går perioder innan vi ses och det kan ta ett tag innan vi ens hörs på sms också. Jag älskar honom och jag vet var jag har honom. Detta är ändå ett litet signum för mig att det blir så.