cutepenguin skrev 2023-05-31 07:01:29 följande:
Så kan det såklart vara, men då kan jag inte göra något åt det ändå. Än så länge har jag inget som tyder på att graviditeten inte går framåt, veckoindikatorn ökade och RFSU-testerna blir starkare. Sen vet jag ju inte om jag hade fått 2-3 veckor redan i lördags (3 dagar efter det första testet där jag fick 1-2 veckor). Jag hoppas det går vägen helt enkelt och försöker fokusera på det positiva, men vet förstås att det också kan bli missfall (som i alla graviditeter).
När du hade en svag ljusrosa flytning, hur länge tog det innan du började blöda? Jag fick en ljusrosa flytning förra tisdagen på pappret när jag torkade mig, men har inte haft det något mer. Hade dessutom sex dagen innan som jag läst kan ha gjort att jag fick den också.
Tack för ditt svar! 🥰????🏼
Åh ser först nu att du skrivit, förlåt för sent svar! Jag hade en ljusrosa flytning ett par dagar som blev mer och mer, dock aldrig riktigt blod. Efter en vecka började jag dock störtblöda och fick ?värkar?, när en stor klump kommit ut avtog ?värkarna? och jag slutade blöda direkt efter. Om det inte kommit något mer på den här långa tiden är det helt garanterat lugnt. Att det dessutom kom efter sex tyder ju också på att det kan ha varit det som låg bakom.
Jag tycker vi litar på att det är en normal graviditet och att det kommer en liten bebis om sisådär 7-8 månader. ❤️