Inlägg från: cutepenguin |Visa alla inlägg
  • cutepenguin

Rosa/brun flytning v 4

Är så orolig över att detta inte ska gå vägen.. är det någon som haft rosa/bruna flytningar tidigt i graviditeten som det ändå gått bra för? 

• Svar på tråden Rosa/brun flytning v 4
  • cutepenguin
    Maymom skrev 2023-05-24 06:58:38 följande:

Det finns såklart de som de gått åt båda håll för. Det verkar som att 50% av de som blöder i tidig graviditet får missfall och resten går det bra för. Du verkar ha en väldigt liten flytning. Det är många som haft rött blod och det gått bra.
    Jag hade nidblödning v3+6, inte omöjligt att det är det du har, om än i senaste laget. Eller nån sorts genombrottsblödning, att det kommer lite när du egentligen borde fått mens.
    Lycka till

Jag har också funderat på genombrottsblödning. Det är som sagt väääldigt lite och enbart när jag torkade mig igår kväll när jag varit på toa. Inget nu på morgonen, så vi får se. Håller alla tummar jag har!!

• cutepenguin
    yny skrev 2023-05-24 08:10:42 följande:

Jag har haft flera vändor med rosa blod och bruna flytningar. Allt mellan v4-nu v11. Gjorde ett tidigt ul i v8 där allt var normalt, då hade jag redan haft tre separata tillfällen med rosa blod/bruna flytningar. Haft ett par tillfällen efter det med, men ska inte på nästa ul förrän v13. 

Så för mig såg allt normalt ut i v8 trots blödningarna! 

Förstår verkligen din oro, jag är också extremt orolig varje dag att något ska vara fel.  

Tack för ditt lugnande svar! Hjärta Jag tänker att så länge det är så pass lite och inte färskt blod BORDE det vara lugnt. Håller verkligen alla tummarna jag kan för att detta ska gå vägen.

Grattis till din graviditet! Glad

• cutepenguin

Kan meddela för er som läser att jag fick ett positivt graviditetstest förra onsdagen som visade gravid 1-2. Idag tog jag ett till och fick 2-3, så visst ligger det en liten knodd där inne som förmodligen växer trots rosa flytning. Har inte fått några mer (rosa) flytningar sen dess heller än när jag skapade tråden.

• cutepenguin
    Anonym (Annorlunda) skrev 2023-05-30 22:05:05 följande:
    Nu är detta kanske inte alls vad du vill höra, men för mig har det aldrig varit positivt när veckorna inte ökat mer än ?ett snäpp? på den tiden. De tre gångerna det hände var det missfall/MA, den senaste gången det hände hade jag en svagt svagt ljusrosa flytning vid ett tillfälle en kväll. Den märktes när jag torkade mig, inte annars. Blödningen kom igång senare och stegrade successivt.

De två gånger graviditeterna gått vägen har det ökat från 1-2 veckor till 3+ inom 5-6 dagar. Jag hoppas dock det är annorlunda för dig! ❤️

Så kan det såklart vara, men då kan jag inte göra något åt det ändå. Än så länge har jag inget som tyder på att graviditeten inte går framåt, veckoindikatorn ökade och RFSU-testerna blir starkare. Sen vet jag ju inte om jag hade fått 2-3 veckor redan i lördags (3 dagar efter det första testet där jag fick 1-2 veckor). Jag hoppas det går vägen helt enkelt och försöker fokusera på det positiva, men vet förstås att det också kan bli missfall (som i alla graviditeter).

När du hade en svag ljusrosa flytning, hur länge tog det innan du började blöda? Jag fick en ljusrosa flytning förra tisdagen på pappret när jag torkade mig, men har inte haft det något mer. Hade dessutom sex dagen innan som jag läst kan ha gjort att jag fick den också. 

Tack för ditt svar! 🥰????🏼

• cutepenguin

Tog ytterligare ett test idag som visade 3+. Så känns som det går åt rätt håll ❤️

Svar på tråden Rosa/brun flytning v 4