Letrozol och ägglossning
Jag känner mig så där nästan lite barnsligt upprymd för att jag hittade ägglossningen denna månaden ❤️🙏
Jag känner mig så där nästan lite barnsligt upprymd för att jag hittade ägglossningen denna månaden ❤️🙏
Ja men precis! Var ordentligt nere första dagen men idag känns det bra och hoppfullt igen. Men hur länge var det ni hade försökt och hur gamla är dina barn? 😊
Yes! Jag kör på. Dag 3 är jag inne på idag då och än så länge noll biverkningar. Börjar nästan längta lite efter biverkningar så man känner att det händer något överhuvudtaget i kroppen..
Jag känner precis samma! Vill gärna ta ett progestronprov men har inte heller gjort det eller blivit erbjuden. Min läkare pratade inte ens om det eller ultraljud när jag fick Letrozolen. Skulle man behöva köra trippelt så kommer jag nog kräva det. Blir jag inte gravid efter två dubbeldoser nu september-oktober så får jag gå dit igen 😔
Nej varje dag dag 9-16 efter Letrozoldag 1, så då blir det väl CD 11-18, men man läser ju så olika. Bör ju räcka om man gör det i samband med ägglossningssymtom!
Nej inte det minsta upphetsande 😅 funkar de första 2 dagarna typ sen är det ju inte så roligt. Vi kör igång med varje dag nästa vecka då puuuh..
Åh ja jag förstår det! Vilken lycka det är ❤️ hoppas verkligen det tog sig för er nu!!
Vad kul! 😊 Är det två barn du har?
Ja jag har ett barn, en tvååring. Och att få till henne gick på första försöket utan att kolla ägglossning eller något, så det tar emot väldigt mycket att det blev totala motsatsen att få till ett syskon 😔
Ja! Igår hade jag lite molande värk men idag ingenting och ska snart ta de två sista tabletterna för den här gången, sen är det väl bara att vänta och börja testa snart.. Och ha sex varje dag? :/ jag hoppas verkligen att det är tillräckligt! Tycker min temp är väldigt hög fortfarande 36.65 ca och mensen är riktigt långdragen. Blöder fortfarande rött färskt blod nu och det är dag 7? Rädd att jag började med Letrozol en dag för tidigt 😅
Jag har ingen aning vart man vänder sig, men tänker att man får börja med sin gynekolog som skrev ut letrozol?
Åh hur går det nu då? Har du haft en tempökning än? Har NC bekräftat? Håller tummarna🤞🏼
Åh vad skönt och vad avundsjuk jag blir! Min var det också innan jag fick barn och som jag tog det för givet och nu saknar det 😅 underlättar så mycket
Ja man vet ju aldrig? Men får försöka tänka att vi förmodligen ligger under de enda dagarna chansen finns, så att man inte blir helt galen haha 😓
Ja det är toppen! Men testade du de billiga stickorna en gång per dag eller flera? Vet att vissa kör både morgon och kväll för att inte missa om man då har en väldigt kort höjning. Men jag vet inte.
Är du inställd på trippeldos ifall det inte går vägen nu? Kan man bara köra på det utan att läkare ordinerat? Jag tänker iallafall att jag måste ta en paus om det inte funkar nu kommande två cyklar och sedan kontakta vården för utredning? 😔 hur man nu klarar av att ta en paus haha
Haha verkligen positiva klubben 😅 men jag känner likadant. Nu är ägglossningen inte ens här för mig än men har redan en dålig känsla för den här cykeln. Magkänslan säger att det inte kommer att gå den här månaden för oss 💛
Så tråkigt att höra 💛
Blir det Letrozol dubbelt nu igen då?
Jag verkar inte haft ägglossning alls den här månaden trots dubbeldos, tempen är jättelåg. Så jag är i valet och kvalet om jag vill göra en dos till när det uppenbarligen hände noll.
Men heja dig, så bra!
Samma gyn som du varit på tidigare? Jag känner att jag vill göra detsamma i och med att noll händer i min kropp.
Oj! Heminsemination? Aldrig hört talas om att det finns men vad coolt 😍