Letrozol och ägglossning
Här närmar sig ägglossning efter första kuren letrozol enkeldos! spännande?
Åh hoppas inte. Håller tummarna för ingen mens till helgen! 😊 knepigt på vilket sätt?
Ja tack hoppas det också!😍
Hur många dagar efter avslutad letrozol-kur kom din ägglossning? När jag läser på nätet ska den komma ca 7 dagar efter avslutad vilket var igår för mig. Dock har mina ägglossningstest varit väldigt negativa de senaste tre dagarna. Har däremot fertila flytningar senaste dagarna. Beräknad ÄL i övermorgon?
Så himla tråkigt att mensen dök upp.. Det är tufft det här när man längtar så mycket. Vi har egentligen inte försökt jättelänge men det blir så frustrerande när första gången tog sig på första försöket utan ägglossningstest eller tempning, bara helt naturligt. Trodde nog på något sätt att det skulle vara likadant den här gången men nej nej.
Det här är min första ordentliga månad med Letrozol och idag CD 17 fick jag positivt ägglossningstest på det digitala - det får jag ALDRIG. Alla mina tester har alltid varit negativa så första månaden jag ger det ett försök igen. Tycker däremot att det är väldigt sent med CD 17 då jag tog letrozol CD 3-7 så då borde ju ägglossningen kommit CD 15 typ (då hade jag fertila flytningar) men det har ju inte varit någon temperaturökning än att bekräfta ÄL?
Det som är konstigt är att jag tog en RFSU sticka som visade negativt egentligen men ändå relativt mycket starkare linje än igår så jag testade CB digitalt test och fick där en glad gubbe! Ska jag lita på det digitala mer än stickan då?? Åh vad jobbigt det här är..
Tar det sig inte den här månaden kommer jag köra dubbel dos Letrozol nästa månad. ❤️
Jag förstår, jag håller med. En otrolig bergochdalbana?
Vi slutade skydda oss i januari. Men precis i samband med det spårade min cykel ut totalt, fick spottings hela tiden, utebliven mens, kort mens. Inte alls som jag haft tidigare så jag har inte alls kunnat följa min cykel för att veta när ägglossningen kan inträffa förrän senaste två månaderna Då jag började med Provera för att få igång mensen.
Hur länge har ni försökt?
Brukar din mens vara kort? Förstår att det är stressande också. Fick du ett pluss i juni som sedan försvann eller hur fungerar det?
Körde du enkeldos Letrozol den här månaden? Jag tänker att jag iallafall vill prova mig på dubbeldos för det har jag aldrig gjort..
Hur gjorde ni för att sätta upp er på kö till IVF? Trodde man var tvungen att ha försökt i minst 1 år innan de ens överväger att utreda en. Men det kanske inte stämmer?
Ja förstår det, man vill ju gärna att den ska vara riklig ett par dagar iallafall hur jobbigt det än är. Min har sen jag fått barn varit upp och ner, ibland rikligare än någonsin och ibland knappt någonting..
Jag ser ju strecken men vet inte hur vanligt det är med spökstreck? Vad hände sen då, försvann de bara? :(
Ja har ju aldrig kört dubbel så helt klart värt att testa, man vet ju aldrig 🥰. Inte fått göra ultraljud alls, fick det bara utskrivet helt utan uppföljning, lite konstigt har jag förstått det som..? Har du gjort något?
Ah okej jag förstår! Hur gick ni tillväga för att få bli utredda och ställda i kö? Var det via vanlig gynekologi först? Den enda ?utredningen? jag fick när jag fick letrozol var ett ultraljud som konstaterade att jag hade massvis med ägg och att allt såg fint ut + ett blodprov för sköldkörteln för att utesluta PCOS, det var allt. Vad gör man mer på en utredning?
Ja men 3 stora tampongen på en dag är ju absolut ett rikligt flöde tycker jag 😃.
Så tråkigt. Oavsett vad som hände så måste det ju såklart varit en oerhört stor besvikelse efter ett plus att mensen bara dök upp 😔
Hur gjorde du idag, blev det dubbeldos Letrozol? Och ja det hade ju såklart varit skönt och tryggt att få bli kollad med ultraljud under tiden man tar det?