nigl skrev 2023-05-25 20:03:21 följande:
Ja det är det säkert. I och med att jag är rätt så säker på att jag inte fått någon ägglossning den här månaden, för har inte haft någon ordentlig temperaturhöjning enligt NC så kanske jag på eget initiativ ska köra en dubbeldos nästa omgång. Jag fick snabbt svar iallafall om utgångsdatumet så får ett nytt recept utskrivet imorgon så slipper jag stressa över det iallafall.
Bekräftar NC alltid din ägglossning? Tycker du det funkar bra? Är rätt ny på att tempa, bara hållit på ett par månader och bara en ägglossning bekräftat. Dock varit sjuk en del.
Nej ingen utredning än så länge. Jag sökte vård för att jag haft en sån oregelbunden mens sen jag slutade amma min dotter för snart ett år sedan. Innan jag fick barn var min mens som en klocka 29 dagars cykel, aldrig några avvik. Nu är det precis tvärtom och en massa mellanblödningar som aldrig hänt innan. I och med att vi vill ha ett barn till nu så sökte jag hjälp för att jag inte kan följa min cykel längre och inte vet om jag ens har ägglossning, därav Letrozol!
Åh jag förstår verkligen att det tär på psyket hur mycket som helst. Jag hoppas verkligen verkligen att det är dags för er den här gången 🥰 inte långt till BIM!! Men ja det är näst intill omöjligt att hålla sig ifrån att testa mest hela tiden. Men håller verkligen tummarna för dig! Alltså ska man gå efter att jag fick ägglossning som tanken är med Letrozol så har jag BIM 31 maj och om det hände senare enligt vad som borde varit enligt NC så har jag den 7 juni så vi får väl se? :)
Men tror inte det blev något den här månaden trots en hel del försök.
Tycker det är konstigt att dom inte gör någon uppföljning, kanske inte nödvändigt med ultraljud men åtminstone lämna blodprov så dom kan kolla progesteron. Då hade du nog också fått mer direktiv om du behöver öka dosen nästa omgång. Vad säger dom om du ber om att lämna blodprov för att kolla progesteron?
Jag är också rätt ny med de här att tempa, bara använt NC i 4 månader och fått bekräftat ÄL alla tillfällen men mina första 3 cyklar har varit väldigt upp och ner trots bekräftad ÄL så litar inte riktigt på dom men den här fjärde är än så länge mycket mer stabil, ändå sen bekräftad ÄL har de denna gång ökat stadigt uppåt, minskat någon decimal sen ökat igen så hoppas på mer ökning dom kommande dagar :) är bara på ÄL+5 så tar väl åtminstone 1 vecka för ägget att fästa.
Ja nästa helg borde man kunna börja testa sig i alla fall men tiden tills dess känns som en evighet 🙈 skönt att du fick nytt recept! Hoppas givetvis de går för dig denna månad ändå ❤️ annars behöver kroppen kanske några omgångar för att ställa om sig men håller tummarna för oss båda 🙏
Hade du några biverkningar av Letrozol? Enkeldos kände jag inte av så mycket men med dubbeldos så blev man lite hängig/låg och huvudvärk som jag annars typ aldrig har. Så ser inte framemot mer dubbeldos Letrozol 😅