Inlägg från: unknownsleepaddict |Visa alla inlägg
  • unknownsleepaddict

HVB hem?

Hej! Jag är en tjej på 16 år och jag har mått psykiskt dåligt nu under en ganska lång period. Mitt dåliga mående ligger av största vikt i att hemsituationen är dålig.

Mina föräldrar bråkar jättemycket. De ska skiljas men dom bor fortfarande tillsammans eftersom det tar flera månader med skilsmässa. Dock så har mamma börjat dejta en massa nya killar. Hon sover borta varje helg så jag träffar nästan aldrig mamma längre. Pappa är förbannad eftersom dom fortfarande bor tillsammans och så. Så stämningen suger hemma just nu. Pappa dejtar även lite men inte lika mycket som mamma. Så dom bor liksom tillsammans men dejtar åt varsitt håll. Skitkonstig stämning här hemma men det har det egentligen alltid varit då mina föräldrar har svårt att tycka om varandra.

Dock igår kväll pratade mina föräldrar om att göra ett sista försök med deras relation. Skitkonstigt för samtidigt så ska mamma bort till en ny kille nu hela helgen igen. Så jävla skumt.

Pågrund av detta så mår jag så mycket sämre. Jag har ett självskadebeteende i form av att jag skär mig på under & överarmar, över bröstet och på benen, som jag inte är intresserad av att sluta med för tillfället. Jag har även tagit flera överdoser av olika tablett preparat. 2 av dessa överdoser gick så illa att jag behövde åka till akuten och stanna någon natt på sjukhuset. En överdos mars 2023 och en nu i maj för någon vecka sen. Jag går till Barn och Ungdoms Psykiatrin (BUP) regelbundet 2 ggr i veckan och har även fått diagnoserna depression, panikångestsyndrom och anorexia. Då jag även har lite problem med matintag och kroppsuppfattning.

I samband med mina 2 lite mer akuta tablettintoxer så har sjukhuset gjort totalt 3 orosanmälningar till Socialtjänsten så nu ska dom starta en utredning gällande detta, eftersom det hänt 2 gånger nu och dessutom tar jag flera överdoser som är mindre emellanåt och detta vet Soc om. Förlåt för så lång text men det jag undrar nu, vad tror ni händer i utredningen med Soc? Nån som tror den vet? Jag är nämligen lite rädd att dom ska sätta mig på HVB hem, jourhem, familjehem eller aa flytta mig någonstans till något annat hem. Med tanke på hur hemsituationen är, samt mina återkommande tablettintoxer och självskadebeteende. Tror ni om man tänker på dessa saker, att det finns en stor risk att Soc väljer att placera mig någonstans?

Tacksam för svar😊 Jag behöver verkligen veta! Är så nervös att jag ska hamna på HVB eller liknande hem pga situationen hemma samt mina själv destruktiva beteenden.

Svar på tråden HVB hem?