• Postman

Folk verkar må väldigt dåligt på Familjeliv

Vet inte vilka syften eller anledningar folk har att skriva här men man lär sig med tiden vilka man ska vara återhållsam emot. Kan också känna lite att det blir inavel i visa intressanta ämnen, det är samma personer som alltid dras till samma ämnen (mig inkluderat) och det för egentligen inte diskussionen framåt för fem öre.

För min egna del spenderar jag mindre tid här, har tröttnat helt på evighetslånga trådar där man har fastnat i en oändlig loop av rätt eller fel, mest synd om eller minst synd om osv osv.

• Postman
    Fröken Allvar skrev 2023-05-22 20:48:45 följande:
    Det är tråkigt att man slutar vara nyfiken, men det är väl oundvikligt. 
    För min del är jag fortfarande nyfiken men riktar min energi emot andra sajter eller mer till vardagen. Jag tror det kan vara bra också för sajten om det är lite omsättning på medlemmar. Det behövs fler nya här och att vi som har varit här en längre tid kanske tonar ner oss lite. Bara en tanke :) 
  • Postman
    Fröken Allvar skrev 2023-05-22 21:07:45 följande:
    Jag har tänkt ta sommarlov Soligoch sen bestämma om jag ska komma tillbaka eller inte, och i så fall i vilken form. Förstår absolut vad du menar med att ge plats åt nya. Det är lätt hänt att ta upp jättestor plats i och med att det inte är så många här, åtminstone inte i de allmänna trådarna. Sen har jag förstått att det finns olika grupper där folk "umgås" med varandra på ett annat sätt, men det är inget jag har någon koll på. Glad sommar till dig!
    Tja det finns ju gråzoner, man kan vara här en del ändå men inte ge sig in i längre debatter. :)  Jag kommer vara här både nu och då men försöker undvika de låååånga debatterna.

Jaså finns det några slags grupper, det visste jag inte. 

Tack, glad sommar till dig med.
  • Postman
    Carolatom07 skrev 2023-05-23 01:32:43 följande:
    För 7-8 år sedan var det betydligt fler aktiva skribenter på forumet och då var det lite mer intressant att läsa. Men även då med en övervikt av medlemmar med vissa åsikter och uppfattningar, precis som nu. Det finns en särskild sorts "FL-mentalitet" som inte går att ta miste på och som blir tröttsam eftersom den är så otillåtande och exkluderande mot det fåtal som tycker och tänker annorlunda.
    Ja det har du rätt i, så är det med. Sen kan det gå i vågor lite, ibland glimtar sajten ändå till och jag tycker det är en öppen och trevlig ton.

Här finns faktiskt många trevliga skribenter men många tycker jag är så tysta och vill inte vara med i samtalen. Men de kanske bara vill hålla sig till de lättsammaste trådarna, kanske är klokt med.
Svar på tråden Folk verkar må väldigt dåligt på Familjeliv