Lönnsirap skrev 2023-05-22 14:59:58 följande:
Jag tänker att det faktiskt finns människor på forumet som faktiskt vill sprida förvirring, falska berättelser och bråk och att man inte gör sig själv och andra en tjänst genom att läsa saker helt okritiskt.
TS kan vara såväl en människa i kris, som en människa som trollar och hittar på.
Jag ser faktiskt inte trådar med enkom kritik och bristande empati, utan rätt ofta finns det en bredd på vilka som svarar och hur svaren formuleras.
Jag tänker att "bristande empati" såväl kan vara att personen som svarar faktiskt själv skulle vilja ha rakhet och att någon själv pekade med hela handen om den råkat hamna i det som TS beskriver, och att svaren faktiskt är förbannad på att folk runtomkring faktiskt riskerar att fara illa utifrån hur TS beter sig.
Rätt ofta förutsätter man saker kring situationen, som inte alls stämmer och då blir det svårt att komma med ett bra svar.
Ju snabbare jag VILL svara tvärsäkert, desto mer självdisciplin har jag lärt mig att utöva. För ju mer triggande, knasigare, hetare en tråd är, desto högre sannolikhet att TS antingen mår skit, eller helt enkelt är ett troll!
Ok, men det du skriver här gör det ju helt meningslöst att berätta något om man inte kan ha tålamod med eller ignorera människor som trollar i ens tråd. Jag tror att forumet är mest meningsfullt om man känner igen sig. Verkar svårt för folk att ta till sig att man berättar för att man vill berätta om hur livet också kan se ut, utanför det vanligaste.