• Anonym (Ghost)

Hemfridsbrott

Släpp det. Du har inga bevis och det har gått tre år. Polisen kommer inte lyfta ett finger.

Har ni fått tillbaka nycklarna? Ignorera kärringen.

• Anonym (Ghost)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-05-22 01:04:38 följande:

Vad jag nu undrar mest är om jag anmäler henne kommer hon åtminstone få något från polisen? Kanske det ska räcka att bara slå i hennes arroganta ego. Jag vet att hon tror att en så perfekt människa som hon kan inte göra fel. När jag sparkade henne från lägenheten hon efter sa att hon ursäktar att hon hade skrämd mig. För du vet, en ung kvinna kan bara vara skrämd och inte arg för någon har brutit in.

NEJ. De kommer inte att lyfta ett finger. Däremot kommer de att diskutera dig över nästa kaffekopp och skaka på huvudet.
  • Anonym (Ghost)
    Anonym (Mmm) skrev 2023-05-22 07:21:19 följande:

Tycker snarare det låter som du behöver hjälp. Att en granne plingar på och hälsar välkommen och kan plinga på o höra om man kan göra något för att hjälpa är ju fullt normalt. Sen att hon går in med nyckel så du inte svarat på länge är väl också fullt normalt så hon blev orolig. Hon hade ju fått en nyckel för att kunna öppna dörren av lägenhetsinnehavaren. 

Håller dock inte med här. Att oroa sig är en sak, men varför skulle man tro att en fullt frisk ung person ligger död i lägenheten? Man går inte in med nyckel hemma hos någon på det sättet.
  • Anonym (Ghost)

Jag undrar en hel del nu ts....

Vad säger din pappa om detta? Har ni regelbunden kontakt? Varför har han inte sagt åt tanten att lämna tillbaka nycklarna? Varför har inte DU bett henne lämna tillbaka nycklarna för din pappas räkning, eller vill han inte det?

• Anonym (Ghost)

Så vad är problemet NU ts? Att hon tittar på dig....?

• Anonym (Ghost)

Men, seriöst. Om du inte på tre år har släppt detta så känns det inte helt normalt. Du kanske borde prata med någon..?

• Anonym (Ghost)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-05-26 00:20:47 följande:

@Vc
    Om man har nycklar eller inte spelar inge roll när det gäller hemfridsbrott. Vad är viktigt är om man hade tillstånd av de som bor där att komma in, vilket hon INTE hade. Hon skulle kolla posten när inge var där, inte bjuda sig in när hon vill när hon väl visste att jag var i lägenheten.
    Men jag ser bara idioter här. Som sagt, galna människor överallt. Vad jag hade upptäck de senaste tre år är att Sverige är en verkligen patetiskt samhälle. Jag har bott i fyra länder i mitt liv och jag kan verkligen säga jämfört med alla andra länder i världen svenskar är helt barnsliga idioter som tycker psykopatisk beteende är helt kul. Men vad annan kan man förväntas av psykiskt handikappade idioter.

Haha flytta till något av de andra tre länderna då :)
Svar på tråden Hemfridsbrott