flygrl skrev 2023-05-22 19:07:25 följande:
Som svart därtill darkskinned tjej står jag mig väl inte väl mot AI-brudarna. Antar jag närmast är motsatsen iaf färgmässigt med närapå svart hy och visst kan jag ibland känna mig som en alien jmf med vita. 👽
Som heterotjej tycker jag AI-tjejerna ser bättre ut än AI-männen. Dom är iaf söta medans männen inte ser riktigt kloka ut. Alldeles för kantiga, skarpskurna, opersonliga utseenden och även om jag attraheras av maskulina män med breda axlar går det där fetbort. Att se ut som en sån där anatomi-plansch TS nämner är inte snyggt enligt mig utan mer hull får det allt va och även "mänskligare" ansikten. :/
Kan tillägga att jag dras till vita män även om jag alltså själv är icke-vit. Även om jag starkt ogillar identitetspolitik kan jag ju konstatera att vita utgör ett ideal också för många icke-vita även fast vita bara utgör en liten andel av världens befolkning. Som liten flicka drömde jag om få va en ljus prinsessa med blont hår och blå ögon och jag vet jag inte är den enda svarta flicka som drömt så. Ett ouppnåeligt ideal... 😢
Är det förresten nån mer som tänkt på att AI-tjejerna är ljusare än AI-männen som ser mer sydeuropeiska ut? Ser mäns och kvinnors ideal så olika ut?
Även om vi nog får ta dom här bilderna med stor nypa salt. 😮🤔
Intressant med ett ickevitt perspektiv som ditt. Vad tror du det beror på att vithetsidealet råder generellt även för mörkhyade och de mindre representerade?
Tror du att det har med att vit= med framgång och mindre förtryck eller tror du att de anses vackrast per se, drag färger etc? Personligen föredrar jag mörkhyade utseenden som latinos, afrikaner, olika blandutseenden som vit/asiat exempelvis eller riktigt svarta människor med ebenholtshud. Svarta människor har ofta en helt ojämförbar grace i sitt kroppsspråk, bättre rytmkänsla och har mer väldefinierade muskler och långa lemmar, tjockare hud som inte åldras lika snabbt mm vilket ger dem fördelar som jag tror vita kan känna i underläge gentemot.
Håller verkligen med din analys om de kantiga männen som verkligen ser helt skrämmande och konstiga ut, som anatomiska modeller. Kvinnorna såg vackrare ut men också mer som barn. En femåring flickas oskyldiga lite trubbiga plutmunsuppsyn med sexigt hårsvall och kvinnlig kropp. Män verkar attraheras livet ut av barnkvinnor med en ålder som aldrig överstiger 20 ca.
Kvinnor åtrår inte för pojkutseenden i nån större utsträckning vad jag märkt.
Kvinnor kanske tilltalas av mörkare färger på män än tvärtom? Mörka ögon, mörkt hårsvall, mystik, mörkt skägg, solbränd hud?