Inlägg från: Anonym (X) |Visa alla inlägg
  • Anonym (X)

Känner du dig bekväm med att exponera din kropp

Om man älskar att bada, sola och simma så är det rätt efterblivet att ge upp det roliga pga några löjliga kroppsnojor. 

Skit i andra, simma, sola, plaska och njut istället för att begränsa livet till den grad att du undviker saker du gillar för något andra människor ändå struntar totalt i! Faktiskt, de flesta skiter verkligen i hur andras kroppar ser ut.
    Men visst kan man spana på de man tycker är extra snygga. Resten struntar man i.

Man måste seriöst tro att man är någon världsstjärna om man tror att alla på stranden bryr sig om ens egen kropp.

• Anonym (X)
    Anonym (Mhm) skrev 2023-05-21 10:38:27 följande:
    Eh... nej, många ARTIKLAR handlar om träningstips för att bli snygg på stranden. Tips på hur man klär sig snyggt på stranden. Så att man är snygg på stranden när folk kollar.
    För att magasinen vill kränga lösnummer och deras primära målgrupp gillar kanske såna artiklar.
    Typiskt årstidsbetonat utfyllnadsmaterial man kan släppa samma av år efter år.
    Samma personer tycker säkert att det är spännande med artiklar ägnade åt den snyggaste nyårsklänningen eller julklänningen också..
  • Anonym (X)
    Anonym (Lisa) skrev 2023-05-21 16:18:36 följande:

Är i 30-årsåldern, smal och vältränad men ändå lite former. Förmodligen så finns det en hel del andra som skulle tycka att jag ser bra ut i bikini.

Men tyvärr är jag själv så obekväm att jag undviker alla aktiviteter där jag skulle kunna behöva visa mig i bikini.   Jag känner typ att andra förväntar sig att jag har en snygg kropp och är då rädd att jag inte lever upp till förväntningarna. Har alltid känt mig ?granskad? då jag har badkläder.. upplever att folk tittar på mig, vilket gör det värre.

Om du upplever att folk kollar på dig i badkläder så är det ju för att de tycker att du är snygg såklart! 

Varför tror du att okända människor förväntar sig något av dig? Kan lova att de knappast förväntar sig att du ska underhålla deras blickar med en "perfekt" kropp!
  • Anonym (X)
    Anonym (Mhm) skrev 2023-05-21 17:33:34 följande:
    Starkt ord att kalla det efterblivet.
    För mig sitter det så djupt så jag kan helt enkelt inte göra det längre och njuta av det. Inte kul längre helt enkelt.
    Okej kanske fel ord. Sjukt kanske passar bättre? Märkligt? Självupptaget? 

Du kan väl inte anse att det är normalt att ge upp saker man älskar för att man är för rädd för att bära kläderna som krävs för aktiviteten man gillar? När alla som utför samma aktivitet är klädda likadant?

Trist att det sitter så djupt i dig att inte våga klä dig som alla andra. Lite samma som att älska att spela fotboll men sluta med det för att man känner sig uttittad i matchkläderna som alla andra också använder.
    Försök att utmana dig själv och lära dig att inte hela världen tittar på just dig. Börja nu i sommar. Du kan använda basketshorts till bikinin. Då behöver du inte visa hela skinkorna.
  • Anonym (X)
    Anonym (Mhm) skrev 2023-05-21 18:07:42 följande:
    Jag har inte sagt att det är normalt. Jag berättar om hur jag har påverkats av vad kvinnor sagt till mig. Kanske att det får nån att tänka till innan man känner att man måste anmärka på andras kroppar.
    Lite trist är det. Är inte så noga med att bada längre, men visst har det varit varma dagar då det hade varit skönt att hoppa i. Sen så rekommenderas män att inte sola överkroppen, större cancerrisk för oss.
    Va? Är det större cancerrisk för män att sola? Det måste väl ändå bero på vilken melaninhalt man har i huden? 
    En mörk man tål ju betydligt mer sol än en ljus kvinna. Eller hur menar du? 

Trist att kommentarerna påverkat dig så mycket. Jag har också fått höra en massa strunt. Det tror jag att alla har. Först flera killar som sagt i grupp vilket jag fick höra av en av dem; att jag såg ut som en tjackpundare för att jag var för smal. Några månader senare (utan viktförändringar) skulle jag träffa en man jag skrivit med. Han hade skrivit att han gillar smala tjejer. När jag dök upp hemma hos honom så drog han in mig i hallen och sa att han hade ju sagt att han gillar smala tjejer, vilket jag ju inte var, så han bad mig gå.
    Sen en massa kommentarer från både kvinnor och män kanske inte lika grova men att man har nåt som e för stort, nåt som är för litet. Platt rumpa, lönnfet, ojämn näsa och jag vet inte allt.
    Så folk kan snacka så mycket strunt, det är bara att strunta i struntet; ) Lättare sagt än gjort många gånger. Men man måste komma ihåg att fokusera mer på alla positiva kommentarer än på de negativa. Det är så viktigt!
    Vissa människor verkar tyvärr funka så att de får tio olika komplimanger om både utseende, beteende och prestation. Sen får de EN enda negativ kommentar vilket tar större fokus än alla positiva kommentarer. Ganska skev balansräkning blir det då, eller hur? 
    1 av 11 kommentarer var av sämre sort. Varför tillåta den att ta större plats?
  • Anonym (X)
    Anonym (njuta fullt ut) skrev 2023-05-22 19:45:47 följande:
    Mycket bra sagt. Alla förtjänar att njuta medan de är vid liv. Annat vore en sån förlust och inskränkning mot livet. Jag är inte heller nöjd med hur jag ser ut i bikini eller kroppen jag fötts med, men varje år jag tar mig till en strand och gör det som jag älskar mest dvs sola och bada. njuta av fågelkvitter, värme och vågornas kluckande svall blandat med euforiska barnröster!

Man kan önska sig  att en mindre utseendesfixerad värld är i antågande. Tänk så mycket energi som skulle frigöras och frid i det mänskliga psyket. Barn sitter inne på hemligheten och borde så få bevaras.
    Vilka vackra inlägg du skriver: )

Både ordens sammansättning och innebörden i dem!
  • Anonym (X)
    Anonym (Amanda) skrev 2023-06-07 20:15:52 följande:

Jag fick lagom stora bröst och jag är jätte nöjd med dom 

Vad betyder "lagom stora" för dig?
  • Anonym (X)
    Anonym (Amanda) skrev 2023-06-09 15:28:05 följande:
    Jag har b-kupa 
    Okej. 

Däremot är det ju en väldig skillnad i b-kupestorlek ifall man har 70b eller 90b. En kupa till 90 b är ju betydligt större än kupan till en 70b.

Glad att du är nöjd iaf. Är helt okej med mina också. Har 80c.
  • Anonym (X)
    Anonym (Johan) skrev 2023-06-11 15:12:12 följande:
    Ojdå. Visst inte att ni tjejer kunde få så stora bröst naturliga. Då förstår jag att det är jobbigt att bära på dom.
    Men härligt att få titta på, det kan jag inte säga något annat. 
    Tror nog att Lina skämtar lite med dig.

Om du fick höra att en kvinna premierar storleken på en megadase som orsakar mannen med dasen ett otroligt lidande i vardagen. Hade du tyckt att det vore lika rätt av den kvinnan att berömma och säga sig älska något som blivit så obehagligt stort att det mest orsakar lidande för innehavaren?
Svar på tråden Känner du dig bekväm med att exponera din kropp