Anonym (Mhm) skrev 2023-05-21 18:07:42 följande:
Jag har inte sagt att det är normalt. Jag berättar om hur jag har påverkats av vad kvinnor sagt till mig. Kanske att det får nån att tänka till innan man känner att man måste anmärka på andras kroppar.
Lite trist är det. Är inte så noga med att bada längre, men visst har det varit varma dagar då det hade varit skönt att hoppa i. Sen så rekommenderas män att inte sola överkroppen, större cancerrisk för oss.
Va? Är det större cancerrisk för män att sola? Det måste väl ändå bero på vilken melaninhalt man har i huden?
En mörk man tål ju betydligt mer sol än en ljus kvinna. Eller hur menar du?
Trist att kommentarerna påverkat dig så mycket. Jag har också fått höra en massa strunt. Det tror jag att alla har. Först flera killar som sagt i grupp vilket jag fick höra av en av dem; att jag såg ut som en tjackpundare för att jag var för smal. Några månader senare (utan viktförändringar) skulle jag träffa en man jag skrivit med. Han hade skrivit att han gillar smala tjejer. När jag dök upp hemma hos honom så drog han in mig i hallen och sa att han hade ju sagt att han gillar smala tjejer, vilket jag ju inte var, så han bad mig gå.
Sen en massa kommentarer från både kvinnor och män kanske inte lika grova men att man har nåt som e för stort, nåt som är för litet. Platt rumpa, lönnfet, ojämn näsa och jag vet inte allt.
Så folk kan snacka så mycket strunt, det är bara att strunta i struntet; ) Lättare sagt än gjort många gånger. Men man måste komma ihåg att fokusera mer på alla positiva kommentarer än på de negativa. Det är så viktigt!
Vissa människor verkar tyvärr funka så att de får tio olika komplimanger om både utseende, beteende och prestation. Sen får de EN enda negativ kommentar vilket tar större fokus än alla positiva kommentarer. Ganska skev balansräkning blir det då, eller hur?
1 av 11 kommentarer var av sämre sort. Varför tillåta den att ta större plats?