Inlägg från: Fröken Allvar |Visa alla inlägg
  • Fröken Allvar

Anden i flaskan jag kallade Jens

"Problemet är inte de som vevar i lokalpressen eller bjäbbar på sociala medier."

"jodå, jag var själv med och eldade på"

"Och för den som fortfarande inte fattar:"

"Hur många gånger sker påtryckningarna och försöken att trycka bort den ena eller den andra kulturutövaren från scenen i det fördolda?"

?Det kanske inte är så smart att fortsätta... ?? ?Vad tror du om att lägga om fokus... ??

Lycka till med att tvinga tillbaka jens Liljestrands ande i flaskan under baren på Soho house, verkligen lycka till Victor Malm, trodde du var chef över kulturen och litteraturen i Sverige?

"briljanta författare gör dumma grejer ? som har lite, om något, med deras böcker att göra. Stor litteratur är stor litteratur. Ja, ja" .

"Den kan man eventuellt välja att ignorera. Men för att kunna göra det med hedern i behåll måste man först diskutera"

Grundackordet är antinationalistisk sorg.

Man kan börja med det enklaste av allt:"

(Jag trodde det enklaste av allt var att se att det enda viktiga för Jens Liljestrand är att klamra sig fast i vindflöjeln?) 

" Det handlar om en grundläggande vantro mot mass- och nyhetsmedier"

" Ledarskribenter väcker hans vrede."

"Högmodigt så det förslår. Och ifall det inte ska kallas för politik vet jag inte riktigt vad som ska kallas för politik"

"Om jag får lägga mig på samma pretentionsnivå som honom:" 

" Misslyckandet är både uppenbart och besvärande. Och så har vi ju förstås det där talet..." 

" Men nu låter det som floskler av värsta sort."

" Jag ser inte hur man kan snacka sig runt det. "

Favorit i repris, jag kallar den:

Jens Liljestrand gaslightar sig själv 

• Svar på tråden Anden i flaskan jag kallade Jens
Svar på tråden Anden i flaskan jag kallade Jens