• LFF

Partners familj trycker ner mig!

Hur ger det här:

Anonym (Arg) skrev 2023-05-19 08:04:34 följande:
    Nej det skulle jag inte säga. Han har snarare fått mig att känna mig sjuk och jag överreagerar och tar åt mig av allt.
    Det här????
    Anonym (Arg) skrev 2023-05-19 08:03:54 följande:
    Kärleken mellan oss är det inte fel på vi älskar varandra. Men hans sida tar kol på mig.

Hur kan du säga att ni älskar varandra när han får dig att må dåligt och att du överreagerar när du helt sunt reagerar på hans familjs skit och säger ifrån? Hur kan du säga att han älskar dig när han vill ändra på dig? Hur kan du säga att han älskar dig när han inte står upp för dig gentemot sin familj?

Så, hur ger "han får mig att känna mig sjuk och att jag överreagerar" "kärleken mellan oss är det inget fel på"?????
  • LFF
    Anonym (Arg) skrev 2023-05-19 08:23:51 följande:

Och min kille säger att det kommer bli bättre med tiden. har svårt att tro detta

På vilket sätt har det blivit bättre genom åren ni varit tillsammans? Har det gått åt rätt håll (blivit bättre) eller fel håll (bilvit värre)? Det enda sättet det kan bli bättre på är om du förvandlas helt till någon annan. Det kommer inte spela någon roll vad du gör, de kommer alltid hitta något fel på dig. Till slut är du bara ett skal, helt tom inuti. En robot helt enkelt. Men inte ens då kommer du att vara felfri och de kommer att acceptera dig.
  • LFF
    Anonym (Arg) skrev 2023-05-19 08:40:32 följande:
    Jag är säkert blind. vi har alltid det bra med varandra men våra problem är alla runt oss. Och ännu större problem nu ser jag när han inte ens står upp för mig utan får mkg känna mig som problemet.
    Att du skrivit ditt inlägg visar på att du börjar reagera på att det är fel, det de gör. Att er relation inte är så bra som du trott. Självklart kan allt vara rosa fluff och sockervadd när ni är ensamma men ni är inte på en öde ö. Ni har människor omkring er som har synpunkter på dig, din kultur, hur du är etc. 

Du skrev i något inlägg om att kärleken övervinner allt. Sorry, det gör den inte. Det är en romantisk dröm som inte har någon som helst förankring i verkligheten. Livet är inte en romantisk film där man lever lyckliga i alla sina dagar. 

Det är inte DIG det är fel på. Du har all rätt att vara precis den du är utan att få en massa skit för det. Din fästman gaslightar dig när han säger att du överreagerar på helt normala saker att säga ifrån om. Han får dig att tro att du är problemet, att du är sjuk/överkänslig som reagerar. Men DU ÄR INTE PROBLEMET! Så gör dig av med det verkliga problemet, dvs han och hans familj.
Svar på tråden Partners familj trycker ner mig!