• Anonym (Polarn)

Överreagerar jag?

Hej där!

Jag behöver mest skriva av mig och vill jätte gärna höra er åsikt.

Jag kom på mitt ex med att vara otrogen för 5 månadesen.
    Jag mer eller mindre sparkade ut henne och hörde bara av mig om mina nycklar när hon flyttade ut. 
    Tog bort henne från alla sociala plattformar som vi hade varandra på, jag raderade henne från mitt liv.
    Iallafall, så i helgen som var så konfimerades min lillebror och mamma la upp bilder på facebook.
    Efter en stund så säger mamma att mitt ex har gillat inlägget och säger att det måste ju vara något fel på henne. 

Och jag håller med!

För jag tänker som så här (läs att DU är JAG)

Om jag hade varit otrogen och blivit påkommen, relationen tog slut.
    Jag antar att mitt ex berättat för sin familj och vänner om vad jag har gjort och därför tog relationen slut.
    Hade min förra svärmor lagt upp bilder på facebook från en konfirmation/student så hade jag inte gillat inlägget, eftersom att jag hade skämts och känt skuld över vad jag gjort, så jag hade hållt mig borta.

Defenitivt hade jag kunnat tänka: åh va roligt att hen tagit studenten/konfirmationen.
    -men jag hade liksom inte lämnat ett avtryck på facebook..

Är det bara jag eller överreagerar jag bara?

• Svar på tråden Överreagerar jag?
  • ChingPing

Nej du överreagerar inte det minsta. 

• ChingPing

Som tur är så innebär inte en like någonting alls. Om det gör dig irriterad, så skulle jag säga åt din morsa att det där inte är någonting du behöver bli påmind om. 

• Anonym (BB)

Man kan ha känslor kvar för en person/deras familj även om man inte kan förbli trogen. Hon menade troligen inget illa.

Jag bara lämnar de orden här.

• Anonym (BB)

Det är nog för övrigt inte alls så vanligt att berätta för sin familj exakt varför en relation tar slut, om det inte är vårdnad  om barn inblandat och man måste förklara varför man inte kan bete sig civilt mot exet.

• Anonym (Ehe?)

Det konstigaste är väl att din mamma har kvar henne som vän på sociala medier om hon nu är så avskyvärd och att din mamma skapar sånt drama kring att hon tryckt på like på en bild.. 
    Konstigt är också att du lägger tid på att analysera en spn sak. 

Hur orkar man ens sitta och analysera vem som gillat ens bilder och varför de gjort det? 

Alternativt konstigt är att din mammas sociala media är öppen för alla att se.

• Anonym (Kl)

Varför var hon otrogen?

• Anonym (trist)

Skulle inte brytt mig

• Core

Hon har dåligt samvete gentemot din familj och visar att hon fortfarande bryr sig. Nu håller du på
    med kvinnlig retorik, sluta med det

Älskar kvinnor, men låt kvinnorna göra det kvinnor gör, och vi män håller oss till vår del

-/konservativ i vissa avseenden 

• Anonym (Polarn)

Gärna fler tankar och svar :)

• Roadking1963

Det låter som en överreaktion, den som är fri från synd kan kasta flrsta stenen. Kag skullf nog samtala en god stund efteråt för att att reda ut vad som hänt och hur man sedan går vidare.  Jag är lite tveksam till att radera och exkludera även om det känns marigt och det att man bmivit sårad. Jag har själv brister, 

Svar på tråden Överreagerar jag?