Inlägg från: Anonym (Otrogen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Otrogen)

Överreagerar jag?

Jag var otrogen i mitt första förhållande. Han tror att han "kom på mig" när han kom på EN kille, men det fanns sisådär 30 till. Han visste väl egentligen vilket svin han var så han ville stryka ett streck över det och gå vidare. Han fattade att han inte skulle få komma nära en tjej igen om han inte ändrade sig radikalt! Jag vägrade och blev äntligen fri!! Detta var år 2006, efter 7 års "förhållande".
    Han försökte väl tramsa ett tag, åka hem till mina föräldrar och tjöt och grejade, köpte julklappar och presenter som han aldrig gjort förut och han fick väl hållas.
    Hans familj vet garanterat vad jag gjort (vänstrat med EN kille *fniss*), hans syrra hälsar inte längre, så skönt!! Hans morsa däremot.... Alltid varit en sån där äckligt övertrevlig och inställsam människa! Hon är ju inte dum så antagligen så vet hon om vilket svin han var/är. Men hon ska alltid kramas om vi ses, försökte bli vän på Facebook, blev vän med mina föräldrar. Det ska se bra ut utåt! Jag försöker förklara för föräldrarna att den familjen inte ska ha nåt med oss att göra längre!! men mamma tycker jag är löjlig, hon är minsann vän med vem hon vill! etc. Och denna fd svärmor sitter och gillar glatt åt alla håll, lämnar små sinnesrubbade kommentarer, fortsätter vara så "trevlig" och "inställsam", hon är nog helt enkelt bara sån som människa! "Inget agg här!" och sen pratar hon skit om den stackare som inte råkar befinna sig i rummet just då.

Jag tycker det känns mest olustigt att din mamma har ditt ex på sociala medier. Hon har ju faktiskt kränkt dig ordentligt genom att vara otrogen mot dig! Varför vill din mamma ha med henne att göra?? Skillnad om det tog slut på ett fair sätt. Sen att hon gillade bilder som antagligen var väldigt fina från en högtidlig stund, det tycker jag inte är ett dugg konstigt faktiskt! Det hade hon nog gjort oavsett vem som la ut dem?

• Anonym (Otrogen)

Jag undrar fortfarande varför din mamma vill ha någon snokandes i ert liv, som sårat dig något oerhört?

• Anonym (Otrogen)
    Anonym (Marie) skrev 2023-05-31 22:28:53 följande:

Ja ni överreagerar. 

Det är 5 månader sedan. Folk slentrianmässigt gillar saker. 

Överlag är folk jävligt fåniga med sina ex oavsett. Visst förstår jag dig som blev bedragen, jag beklagar verkligen. Men i allmänhet - jag har vänner som inte kan hälsa på ett ex om det så bara är de två på en tom gata. De skulle hellre gå förbi och låtsas som om det är bara luft. 

Själv har jag ex på Facebook - kul att ha lite kontakt och se hur livet utvecklar sig. Är tacksam för att vi inte raderats helt ur varandras liv bara för att vi inte vill leva ihop längre. 

De jag inte har på sociala medier skulle jag glatt hälsa på om jag träffade dem på stan - och de göra det samma med mig. Det är att vara vuxen. Ett "hej" liksom. Man behöver inte brodera ut sitt liv. En nick och ett hej eller en gilla-tumme på sociala medier. Tagga ner och bara var. 

Du har aldrig blivit bedragen va...?
Svar på tråden Överreagerar jag?