Anonym (Marie) skrev 2023-05-31 22:28:53 följande:
Ja ni överreagerar.
Det är 5 månader sedan. Folk slentrianmässigt gillar saker.
Överlag är folk jävligt fåniga med sina ex oavsett. Visst förstår jag dig som blev bedragen, jag beklagar verkligen. Men i allmänhet - jag har vänner som inte kan hälsa på ett ex om det så bara är de två på en tom gata. De skulle hellre gå förbi och låtsas som om det är bara luft.
Själv har jag ex på Facebook - kul att ha lite kontakt och se hur livet utvecklar sig. Är tacksam för att vi inte raderats helt ur varandras liv bara för att vi inte vill leva ihop längre.
De jag inte har på sociala medier skulle jag glatt hälsa på om jag träffade dem på stan - och de göra det samma med mig. Det är att vara vuxen. Ett "hej" liksom. Man behöver inte brodera ut sitt liv. En nick och ett hej eller en gilla-tumme på sociala medier. Tagga ner och bara var.
Nej, jag tror faktiskt inte du förstår ett dugg Marie.... men det är ju enkelt att slänga ur sig tomma klyschor om att man förstår, det låter ju fint och får en att framstå som förstående och empatisk individ.
Eftersom du uppenbarligen saknar all slags erfarenhet så kan vi väl ta ett övertydligt scenario och se om det klarnar för dig...
Tänkt dig att du har en kompis, någon du känt länge, älskar och litar på med ditt liv. Rätt vad det är så får kompisen för sig ett ge dig en rak höger mitt i nyllet så du blir liggandes och inte nog med det, kompisen drar sen ner brallorna pissar dig i fejset oxå för att förnedra dig riktigt ordentligt. Du dumpar kompisen men kompisen kan för sitt liv inte förstå varför du är så sur och tycker ni bara ska dra ett streck över det hela och fortsätta vara kompisar som inget hänt.
Hur skulle du själv reagera om du träffade på den kompisen på gatan? Skulle du springa fram till personen och säga "nä men heeeeeeej!!!!!!" och ha kramkalas eller skulle du bete dig precis sådär "jävla fånigt" som du anser att andra gör?
Och vad skulle du själv tycka om nån naiv tyckare som själv aldrig varit med om att bli knockad och pissad i fejset av sin bästa kompis kläcker ur sig att du beter dig förjävla fånigt?