Överviktig dotter
Att räkna kalorier hjälper inte. Att träna mer och äta mindre hjälper inte.
Den vanliga vården kan inte hjälpa en kvinna gå ner i vikt om alla prover visar sig vara inom referens. De saknar kunskapen och ger fel råd.
Jag gav upp den vanliga vården för ca 4 år sedan helt på den fronten. Såna idiotiska råd som jag fick. Avsluta varje måltid med en macka var ett av dessa råd från en dietist.
Jag är överviktig pga en sjukdom. En sjukdom som vården tycker är "lätt" att medicinera. Nu går jag till en privat läkare (kostar därefter) men det är det värt! Jag har inte börjat gå ner i vikt än. Men nu är jag väl inställd på mina mediciner. Jag har ändrat kost och kroppen svarar! Äntligen har den läkt och fokus kan ligga på att gå ner i vikt. Jag följer ett kostschema som är en blandning mellan Paleo och AIP kost. Att äta enligt tallriksmodellen eller viktväktarna har inte varit en lösning för mig någonsin för att gå ner i vikt, jag har alltid ökat. Och nej, jag har inte fuskat eller ätit fel.
Jag tror att din dotter följer vv noggrant men det betyder inte att vv är för henne. Hon behöver hitta sin metod.
Att festa en gång i månaden förstör inte hela månadens arbete.
Jag har levt med min sjukdom i snart 20 år. Jag har stångats med vården i 15 år. Jag har läst på om min sjukdom och kost i 15 år också. Vill du ts så kan jag ge dig råd för hur du kan hjälpa din dotter. Men det gör jag inte i ett öppet forum för jag har inte tid eller ork att förklara för alla som inte förstår.