• Anonym (SARA M)

sexmissbruk? och sexköp

jag har senaste månaderna upptäckt många små saker som varit skumma med min man. Lite smålögner och konstiga förklaringar. Han är disträ, deprimerad vissa dagar. Otrevlig och hittar anledning att starta bråk.
    Nu har jag nog hittat bevis på att han är ute på flera dejtingsidor och flörtar hej vilt. Porrsurfar i timmar varje dag, även under arbetstid. OCH jag tror han köper sex! Är lite kodspråk men luktar illa och han har börjat använda KIK för att skriva med nakentjejer-profiler om "fika".
    Är förkrossad och kommer konfrontera honom men innan dess vill jag samla lite mer bevis.
    Tips på hur jag kan göra? 
    Vill samla bevisen och sen börja skrämma honom med lite hintar för att se hur han reagerar. Se om han svettas? börjar försöka sopa igen spår osv. Sen smälla upp alla bevis i ansiktet på honom. Och be honom dra så jävla långt det går.
    Kanske polisanmäla? kan man göra det om man har bevis för sexköp?

• Svar på tråden sexmissbruk? och sexköp
  • Teresiat

Men varför ska du stanna? Tror du verkligen det går att reparera efter att han gjort bakom din rygg?

• Anonym (sambofet)

Klassisk dubbel-dippate som blivit sambofet och deppig

• Anonym (Lisa)

Om du/ni ska lyckas reparera skadorna behöver sambon få upp ögonen för sitt sexmissbruk. Plus vara enormt motiverad att komma tillrätta med problemet. Därefter, eller parallellt, är det bäst om ni terapiar er tillsammans hos en auktoriserad sexterapeut och/eller familjeterapeut. 

• Anonym (SARA M)
    Teresiat skrev 2023-05-22 15:06:57 följande:

Men varför ska du stanna? Tror du verkligen det går att reparera efter att han gjort bakom din rygg?

Ska inte stanna!
  • Anonym (SARA M)
    Anonym (Lisa) skrev 2023-05-22 17:04:26 följande:

Om du/ni ska lyckas reparera skadorna behöver sambon få upp ögonen för sitt sexmissbruk. Plus vara enormt motiverad att komma tillrätta med problemet. Därefter, eller parallellt, är det bäst om ni terapiar er tillsammans hos en auktoriserad sexterapeut och/eller familjeterapeut. 

Tror inte det här går att laga, mår så illa över vem han är och vad han gjort. Vill mest såra honom tillbaka och förstöra hans liv på alla sätt just nu. Hänga ut honom för släkt och vänner.
    Men en liten del av mig vill honom väl och att han ska kunna vara frisk om han nu är sjuk, ffa för hans barns skull.
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (SARA M) skrev 2023-05-23 10:55:53 följande:
    Tror inte det här går att laga, mår så illa över vem han är och vad han gjort. Vill mest såra honom tillbaka och förstöra hans liv på alla sätt just nu. Hänga ut honom för släkt och vänner.
    Men en liten del av mig vill honom väl och att han ska kunna vara frisk om han nu är sjuk, ffa för hans barns skull.
    Du behöver tid nu för att läka.
    När det gäller att hämnas, gör inte det även om ingen kommer klandra dig men det är inte särskilt konstruktivt eller bra för din läkningsprocess.
    Så, separation så snart som möjligt, läka, få ihop ditt liv. Fokusera på sådant får dig att må bra. Prata med anhöriggrupp?
    Hans liv är hans problem vilket nog är tillräckligt med straff.
  • Anonym (John Bauer)

Känns märkligt bekant detta...

• Anonym (SARA M)
    Anonym (John Bauer) skrev 2023-05-23 11:33:10 följande:

Ska John Bauer antyda att detta är påhittat?! 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (SARA M) skrev 2023-05-23 10:55:53 följande:
    Förstår om frestelsen att hämnas är stor, men jag tror inte det är rätt väg att gå. Har delvis gått i dina mockasiner. Valde avstå hänga ut min man hos släkt och vänner. Bara en liten antydan med bästa väninna och öppna samtal med två nära släktingar till mig. Aldrig outa honom hos hans familj eller killgäng. Hans planhalva ska vara intakt anser jag. Hämdbegäret klingade av när min förståelse för killens motiv ökade.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (John Bauer) skrev 2023-05-23 11:33:10 följande:

Intressant 🤔 
Svar på tråden sexmissbruk? och sexköp