• Dilisen

Orolig för ett till missfall. Hjälp!

Hej!
    Har ingen i min närhet att prata om detta med så jag tänker att jag försöker ger det ett försök här. Förra månaden fick jag ett missfall i vecka 4+5. Jag hade ägglossning den 4e maj och vi bestämde oss för att försöka en gång till direkt. I söndags köpte jag ett CB tidigt graviditets test och visade positivt. Jag blev såklart superglad men idag alltså 3 dagar innan förväntad mens har jag fått en ljusrosa blödning, likt så som jag brukar få när jag ska få mens. Det är ju inte möjligt att testa positivt innan man fått en nidblödning så det är ju uteslutet. Jag är sååå orolig över att detta är ett tidigt missfall, även fast jag inte fick några rosa flygningar förra gången. Känns dock som att jag ska få mens.. vad tror ni detta är? Har någon annan haft liknande situation som slutat bra?
  • Svar på tråden Orolig för ett till missfall. Hjälp!
  • Dilisen

åh vad skönt att höra!! Hade du då mensvärk/kändes som att du skulle få mens? Vet inte om det är ångesten som jag känner nu eller om det faktiskt är menskänsla. Det här väntandet? usch alltså!

Yuppyupp skrev 2023-05-16 11:30:39 följande:

Jag fick en liten blödning på mensdagen när jag väntade min andra. Det var, precis som du skriver, en ljusrosa flytning. Den försvann och ut kom en bebis för bara några veckor sedan! :) Det behöver inte betyda något dåligt. 

• Dilisen
    Yuppyupp skrev 2023-05-16 14:55:30 följande:

Jag minns ett visst molande men inte mer än så :) har det lugnat ner sig något för dig ännu? Mitt höll i sig någon dag

Har väl typ varit så för mig Med. Blev inte mycket mer än det jag hade imorse och det var ljusrosa flytningar. Kändes som att det skulle bli mer, men hittills Har det inte kommit tillbaka. Tror oron är det som stökar till det men hoppas verkligen denna tar sig denna gång 
  • Dilisen
    yny skrev 2023-05-17 07:08:40 följande:

Jag fick en ljusrosa blödning med tillhörande molvärk samma dag som jag plussade. Grät och grät och var så ledsen att lyckan skulle vara så kort. Men någon ordentlig blödning kom aldrig. Fick två små blödningar även i v6 och då var jag så orolig att jag bokade ett VUL, som gjordes i v8 där allt såg bra ut. 

Min BM sa att det är vanligt med genombrottsblödning runt tiden man brukar få mens för att kroppen inte riktigt hängt med på att den är gravid. 

Även små blödningar under tidig graviditet är helt normalt. 

Jag förstår verkligen din oro. Jag har haft några blödningar nu även senare, är i v10 nu. För mig var det så skönt att göra det tidiga ultraljudet så finns det någon som gör privata ul där du bor och om du har ekonomisk möjlighet så skulle jag rekommendera det för att stilla oron. Jag har bokat ett till ul i v13 (i mitt landsting erbjuds man inte KUB om man är <35 år så då är första ul först RUL i v 18-19, skulle aldrig orka vänta så länge...) bara för att stilla min oro. 

Lycka till 🤗

Det låter lite så som jag har det. Det är alltså väldigt lite men när man gått igenom ett missfall tidigare så förväntar man ju sig det värsta.. senast gång kom blodet direkt som en mens, utan några rosa flytningar så jag hoppas att dessa symptom betyder något annat än senast.

jag har förövrigt fått ljusrosa flytningar även idag, nu på morgonen. Känns konstant som att jag ska få min mens, samma känsla. har haft Ömma bröst i någon vecka, känns dock som att det börjar avta.. jag vet inte om det är för mycket tänkande eller faktiska symptom :(
  • Dilisen
    Maymom skrev 2023-05-17 09:31:55 följande:
    Brösten kan ju ömma även innan mens, jag trodde inte mina gjorde det men när jag hoppades på graviditet och letade symptom så insåg jag att de faktiskt gjorde det. Symptom är jättesvårt så tidigt.

har du tagit något mer grav-test? Tänker att det borde vara tydligare idag än i söndags om du är gravid. Om det är missfall på gång så här tidigt kanske det är blankt, eller åtminstone inte starkare.

Tog ett digitalt test tidigare så kan tyvärr inte jämföra streck. Tänkte ta ett till digitalt på BIM+1 (fredag) bara för att se om det visar rätt vecka på testet? 

när jag får mens brukar jag få ömma bröst typ 2 dagar innan, nu har jag haft det konstant i typ en vecka, likt förra graviditeten som slutade i mf. Fick ljusrosa flytningar nu på morgonen som avtog och även nu lite på eftermiddagen. Är också ovabligt gasig i magen.. 

Man letar ju verkligen symptom, men jag vet att jag är gravid. Har ju faktiskt plussat. Är bara rädd att det ska sluta i mf igen, hittills har det inte bettet som senast men så fort det där rosa kommer så blir man ju nojjig..

Svar på tråden Orolig för ett till missfall. Hjälp!