Inlägg från: Anonym (Myran) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Myran)

Hur sent kan man plussa?

Vilka test testar du med?. Mensen var sen här också denna månad. Hade köpt hem RFSU:s test. De var helt negativa tester till BIM +5 först på dag 5 kom det jätte jättesvårt streck, knappt synbara köpte annat test och tog samtidigt på dag 5 och det testet var jättestark positivt.

• Anonym (Myran)
    Twinflower95 skrev 2023-05-16 08:54:37 följande:
    Jag har använt rfsus. 
    Men vid detta laget är det kanske större sannolikhet att min mens bara hoppar över en månad. 
    Känns ganska deppigt dock. 
    Provat att ta med ett annat test också bara för att kontrollera. Här har jag en bild på hur mitt test från RFSU såg ut på BIM+7. På +5 syndes sträcket men inte på bild när jag testa att ta. Borde varit mycket starkare, vilket det även var med andra test. 
  • Anonym (Myran)
    Anonym (vetande) skrev 2023-05-16 12:01:25 följande:

Hej! Det enda sättet som ett test kan visa negativt så långt efter bim men senare visa plus, är ifall ägglossningen är sen. Du skriver att din cykel kan variera upp till 43 dagar, så du kan ju ha haft ägglossning mycket senare än vad din app eller dina beräkningar säger. Mensen kommer i regel alltid mellan 12-16 dagar efter ägglossning, kommer den senare än det så var alltså ägglossningen senare.

så du som la upp bild på ett svagt test flera dagar efter bim, du hade antagligen ägglossning senare och därför plussade du senare. ett jättesvagt test KAN också tyda på att ett missfall är på gång. alltså att graviditeten inte växt som den ska och därför ökar inte hcg som det ska. 

lycka till!

Stämmer ej. Jag har koll på när jag hade ägglossning och vet precis när den inträffade. Kan inte ha inträffat senare. Kan inte blivit gravid senare då det är fysiskt omöjligt. Samtidigt som jag tog testet enligt bilden ovan. På samma urin tog jag även ett annat test för att kolla. Det testet såg ut såhär 

Fick även dagen efter på ett digitalt test med gravid +3. 

Är nu gravid i v20 och på RUL var då bebisen fullt levande så betyder inte att man får missfall heller. Om du läser på så ser du att det finns flera som fått jättesvagt eller negativt på just RFSUs test och att de är jättedåliga. 
Svar på tråden Hur sent kan man plussa?