• Anonym (Hmm)

Lära barnen hur de ska göra vid nödfall

Varför skulle du dö i sömnen.....? Är du kraftigt allergisk mot getingstick får du börja ha med dig en epi-pen. Jo ts, du har lite av katastroftänk faktiskt, för de här sakerna är sånt som man normalt inte oroar sig för.

Hur gamla är barnen? Du får väl tala om för dem att om pappa inte går att väcka så måste de gå till grannen och ringa på, visa dem hur man ringer 112 också. Så svårt är det inte.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (kakr) skrev 2023-05-15 11:24:38 följande:
    Ja jag vet att det är lite katastroftänk, kom väl i och med att jag blev ensamstående med barnen. Nu är väl chansen minimal men jag försöker mest skydda barnen.

Telefonen är låst pga att jag har fingeravtrycksläsare som kräver att den måste ha lösenkod. Men kan givetvis ta bort det, är mest för bekvämlighet.
    Min fråga är, varför ha den låst öht? Min skärm swajpar jag bara upp, skulle bli galen om jag skulle behöva vänta på fingeravtryck eller kod varje gång.
  • Anonym (Hmm)
    Fliselisan skrev 2023-05-15 20:02:27 följande:

De flesta iPhones ringer själva 112 om man trycker snabbt på högra knappen 5 gånger, går att välja under inställningar. Ganska enkelt att lära barnen, skärmen behöver inte låsas upp. 

Vet du hur man gör detta med Android också?
Svar på tråden Lära barnen hur de ska göra vid nödfall