Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?

Anonym (C) skrev 2023-05-15 12:46:12 följande:
    Asså du är trögare än spåret.. Man kan köra bil fastbunden också.. Men det betyder inte att det skulle vara mindre farligt för allmänheten. 

Finns det några lagar på att man inte får köra bil när man är fastbunden? 

Du är trög, som inte förstår att all forskning som finns medger att rökare blir lite mera efterbliven. 

Och det kan en annan säga som faktiskt är nykter och hållit sig ifrån det sedan en lååång tid tillbaka, att det märks. 

Nej, det är inte farligt för allmänheten att man kör bil om man rökt på någon gång i sitt liv. Man får inte köra bil alkoholpåverkad men annars får man göra det, man kör inte bil medan man är hög, annars kan man göra det. Cannabis är fortfarande inte farligt, det är helt omöjligt att dö av cannabis i sig, vilket jag har sagt hela tiden. Samtidigt är det helt lagligt att dricka alkohol (som för med sig många problem för människor i omgivningen) och röka cigg, som är livsfarligt. Du är ju helt trög om du inte fattar detta. Sedan kan du ju lära dig att svara på dina frågor. Finns ingen anledning för mig att sitta och svara på dig när du inte kan svara på någon fråga man har, vilket visar på att du är ofattbart trög. 

• Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 13:01:44 följande:
    Om det är legaliserat så är det ingen som bara röker en gång.. Holy shit vad du är dålig på att argumentera för din sak.. 

Det roligaste är endå att ni tre tror att det är raketforskare som ni faktiskt är. 

Aha, precis som med alkohol då? Alkohol är ju lagligt, då menar du alltså att de flesta dricker hela tiden? Ingen klarar att bara dricka en gång lite då och då? Då borde ju verkligen inte alkohol vara legaliserat. 

Du är så korkad så man blir ju helt förvånad. 

• Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 13:16:48 följande:
    Vet inte hur ofta folk dricker.. För jag har inte varit inärheten utav folk som har haft dom problemen.. Så jag vet inte exakt hur det påverkar hjärnan eller vad det gör...

Det jag vet är att rökning av normala. Det är inte bra.. 
    Nikotin stryper nämligen blodkärl i kroppen, vilket gör att allting kommer fungera sämre, det kommer påverka hur effektivt man tänker, det kommer strypa varenda lem på syre som man har.. Och syre är det som får musklerna att växa.. Det är därför dom allra flesta rökare är smala... 

Dom stryper sin kropp och sig själva.. Och det är jättesvårt att sluta när nikotinberoende väl har börjat.. 

Påstår du att jag går runt och tipsar folk om att det är en jättebra ide att börja röka? 

Har jag aldrig gjort och kommer aldrig göra.. 

Och Cannabis, det påverkar hjärnan från unga upp till gamla, så att de stannar vid att bli lite mera än en grönsak.. 

Som tydligen tycker att om alla andra också skulle börja röka så blir hela världen jättebra?

Jovisst du, håll er borta från vägar med era dåliga reflexer bara...

Och sen kan ni sluta drömma om att det skulle legaliseras.. För det kommer inte hända. 
    Fast alkohol är ju lagligt, inte fan betyder det att de flesta dricker hela tiden och inte klarar att göra det bara en gång lite då och då. Därför betyder det inte att folk hade rökt på hela tiden, bara för att det hade varit lagligt. Cannabis är ju fan inte ens fysiskt beroendeframkallande, vilket alkohol är.

Ja, det är skitdåligt att röka cigg. Det är ju det jag säger, men ändå är det lagligt, eller vill du att det inte ska vara det? Med tanke på hur mycket du har emot cannabis så borde du inte heller vilja att cigg och alkohol ska vara lagligt. Spelar ingen roll om det legaliseras eller ej, folk kommer ändå aldrig sluta röka på så det kan ni ju bara glömma. Vill man få bort gängkriminaliteten i Sverige så kan det dock vara en god idé att legalisera cannabis. 

Ingen här har sagt att cannabis är bra, det är dock inte dödligt. 
  • Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 13:31:44 följande:
    Cannabis är Dopamin som utsöndras precis som allting annat.. Det är det folk blir beroende av. Att kunna få må bra... 

Så jag har personligen aldrig sett en jävel som håller sig till en joint vart tredje halvår.. Alla som jag hängde med, rökte mer joints än vi rökte vanliga ett tag.. 

Och vet du vad det resulterade i? Att de flesta började glömma bort helt normala ord, tappa bort nycklar och blev tröga.. 

Det är för att det påverkar det prefrontala.. Så hjärnan kommer inte att fungera som den ska.. 

Cannabis är inte fysiskt beroendeframkallande.

Jaha, det är dina personliga upplevelser. Själv har jag inte samma erfarenhet. Det finns många som bara röker på någon gång, lite då och då. Precis som det finns folk som bara dricker alkohol någon gång, lite då och då. 

Jahaja, säkert. Alla dina vänner blev efterblivna grönsaker. 

• Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 13:37:20 följande:
    Exakt. De blev till grönsaker. Och dom diskuterade precis lika illa som du gör när du är här. 
    Alla som kan tänka lite längre, de fattar att det påverkar. 
    Släng in alla på rehab, de är ju en samhällsfara! Cannabis är rena rama dödsdrogen!

Samtidigt som du håller din cancer-cigg i handen.

Allvarligt talat, den enda som verkar vara en efterbliven grönsak här är ju du. Det sorgliga är att du inte ens förstår det själv. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Hahaha) skrev 2023-05-15 13:40:28 följande:
    Som jag skrev tidigare, men kan ju lägga till tobak, också. Det går ju att tycka att det är fullt tillräckligt  att alkohol och tobak är lagligt, och att ytterligare en laglig drog inte behövs.

Att gängkriminaliteten skulle kunna minska (hur belagt är det?) är ju en annan typ av argument, som hörs för lite i debatten enligt min åsikt. Istället mynnar den alltför ofta ut i ylande om att alkohol (och tobak) också är farligt/farligare yada yada
    Eller så tycker man att även tobak och alkohol ska vara olagligt då? Annars är det en enorm dubbelmoral, hur man än vrider och vänder på det.

Fast varför tror du att det mynnar ut i det? På grund av att det inte går att sitta och säga att cannabis är farligt medan man själv sitter där med en cigg i käften och dricker alkohol. Det blir helt absurt. En sådan person kan man inte ta på allvar, eller ens debattera med. Antingen tycker man att allt det ska vara olagligt, eller så tycker man att alla tre ska legaliseras. 
  • Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 13:44:22 följande:
    Min Cancer cigg ger mig cancer och stryper mina cellar.. Den stryper inte hjärnan på samma sätt eller gör mig farlig ute på vägar på det sätt din cannabis gör.. 

Och samma sak verkar det vara med alkohol.. Det påverkar inte systemet så mycket, mer än att det är toxiskt som fan, kan ge upphov till cancer.. Men inte psykoser, schizofreni och skit till ungar så som dina grejer gör. 

Vad bra, då kan du sluta clowna dig som ett fån för nu fick du en förklaring på det med. 

Men ändå sitter du och pratar om hur dåligt cannabis är, trots att det inte alls är dödligt på något sätt alls. Nä, man blir inte farlig ute på vägarna för att man röker cannabis en gång varannan månad, ditt stolpskott. Är du som hittar på att man måste röka på varenda dag, bara för att alla dina kompisar gjorde det. Jag tycker inte att man ska röka på om man är ung och inte har en färdigutvecklad gärna men är man över 25 så ja, då ska man få göra det om man vill. Cannabis skapar inte schizofreni, man får det bara tidigare i livet vid en yngre ålder än vad man annars skulle ha fått, men man hade fått det hur som helst. De flesta får inte allvarliga psykoser längre. Väntar fortfarande på min psykos, har inte hänt än.

Om det är något som förstör för samhället och utgör en fara för allmänheten så är det alkohol. Kanske vi borde göra det olagligt, med tanke på hur många som är alkoholpåverkade när de begår brott? Även ditt rökande utsätter andra för fara, passiv rökning. 

• Anonym (.)
    Xenia skrev 2023-05-15 13:45:51 följande:
    Vad är detta för jävla logik? Måste man välja mellan att ta cannabis eller att bli ett fyllo? Måste man välja mellan en som tar cannabis eller en alkoholist?

Man kan faktiskt välja bort bägge.

Du verkar vara en riktig cannabisälskare. Så mycket att du inte klarar av att tänka logiskt.

Om du anser att cannabis ska bli lagligt får du jobba för det politiskt. Men varför attackera alla som inte vill leva med någon som röker på, var och en får bestämma själv. TS frågar vad vi tycker och vi svarar.

För att folk här sitter INTE och hackar på människor som dricker alkohol då och då. De blir inte kallad för alkis bara för det. Men om man har rökt på någon gång, då är man en pundare.

Jag har aldrig sagt att man inte får tycka vad man vill, det jag säger är att de flesta har inga problem med en partner som dricker alkohol ibland, men tydligen är det stora problem om människan röker på ibland. Hur kommer det sig?

• Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 13:52:55 följande:
    Retard. Jag säger att cigg är dåligt också. Men det gör mig inte till en livsfara ute på vägarna ibland andra, och det gör inte så jag kommer kniva några släktingar. Så som din drog gör.

Du plockar ut några ord av det hela stycke jag skrev, om det är någon som är ett retard så är det ju du. 

Att man röker på någon gång i sitt liv gör en inte till en livsfara ute på vägarna. Inte heller går man och sticker en kniv i folk för det, ditt stolpskott. Du är ju fan dummare än jag trodde.

Du däremot, du gör så att andra människor drabbas av passiv rökning.

• Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 13:55:14 följande:
    Exakt. Och håll dig där du jävla pundar pack..
    Ja, din jävla ciggpundare som utsätter andra för fara. Du borde fan spärras in du. 
  • Anonym (.)
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 13:57:54 följande:
    Kommer inte hända. Men du kommer nog. 
    Lol, säkert. 

Hur känns det att utsatta andra för passiv rökning? 
  • Anonym (.)
    Xenia skrev 2023-05-15 18:51:45 följande:
    Trådfrågan gällde om man accepterade någon som rökte på då och då. Alkohol är off topic.

Jag skulle ha stora problem att vara ihop med någon som dricker mycket och är beroende av alkohol. Men cannabiskramare har ofta inget bättre argument än "alkohol då". Menar ni att ni vill ha alkoholförbud? Ja, jobba för det då.

Sen undrar jag om TS planerar barn. Jag skulle inte vilja skaffa barn med en som är beroende av droger och som dessutom bryter mot lagen. Dåligt exempel för barnen.

Livet är så tråkigt (gäller även familjen) så man måste bara använda droger för att stå ut?

Fast det blir ju relevant eftersom alkohol också är en drog, bara en laglig sådan. Alkohol dyker alltid upp i dessa diskussioner, eftersom svenskar har en sådan enorm dubbelmoral när det kommer till detta. De flesta har inga problem med en partner som dricker ibland men om personen däremot röker på någon gång, då är det tydligen jättehemskt? Pratar inte om någon alkis som dricker hela tiden, utan folk som dricker ibland respektive folk som röker på ibland. Alkohol ställer till med betydligt mer oreda än vad cannabis gör. 

Antingen ska alkohol vara förbjudet också, eller så ska cannabis också vara legaliserat.

• Anonym (.)
    Xenia skrev 2023-05-15 18:53:41 följande:

Which side are you on? Lagens eller kriminalitetens?

Köper ni olagliga droger så har ni valt sida - ni har inget emot att göda de kriminella gängen.

Det är statens fel att folk måste köpa det olagligt. Folk kommer aldrig sluta röka på, oavsett om det är lagligt eller ej.

Cannabis är ju grunden till gängkriminaliteten. Vill man få bort gängkriminaliteten så kanske man ska börja med att legalisera cannabis och på så sätt slå mot gängens plånböcker. Vid en legalisering hade en stor del av deras intäkter istället gått till den gemensamma statskassan. Vid legalisering av cannabis öppnar man dessutom upp mer resurser för polisen.

Med legalisering så menar jag inte att man ska kunna springa in på Coop och köpa cannabis, det ska vara ett reglerat system, som alkoholförsäljningen.

Om man vill stoppa gängkriminaliteten så är legalisering av cannabis på sin plats, eftersom man då kapar gängens inkomster och minskar därmed nyrekryteringen till kriminalitet rejält.

• Anonym (.)
    Xenia skrev 2023-05-15 19:14:07 följande:
    Då får du kämpa för att förbjuda alkohol då i konsekvensens namn.

Jag förbehåller mig rätten att vara emot olagliga droger. Och tro inte att de kriminella gängen skulle försvinna för att cannabis blir lagligt. De kan sälja billigare, kanske farligare varianter. Dessutom så finns ju kokain kvar. Eller det ska kanske också bli lagligt?

Jag antar att TS menar någon som regelbundet röker på. Jag skulle inte vilja ha en partner som röker på under helgen (och lämnar mig med huvudansvaret för barnen).

Och har han inget emot att bryta lagen och göra affärer med kriminella, vilka fler lagar är han beredd att bryta emot?

Det är också skillnad på att dricka öl eller vin till maten tillsammans med andra. Målet är inte att bli full. Men målet med att röka cannabis är att bli hög.
    Kanske inte försvinna helt, men de kommer då minska rejält. Alla vinner på att legalisera cannabis. Varför har jag redan förklarat i mitt tidigare inlägg. Finns inga som helst argument till varför cannabis inte ska vara legaliserat. Vi har andra droger som är lagliga som är betydligt farligare.

Du har all rätt att inte vilja vara med någon som röker på, det som blir dubbelmoral är när folk inte har några problem med folk som festar och super sig fulla, men klagar på att folk röker på ibland. Att puffa en gång i månaden är inte värre än att dricka ett glas vin till maten. De flesta har ju dock inga problem med folk som blir fulla ibland. Det är där dubbelmoralen kommer in, i alla fall om man ska sitta och argumentera för att cannabis är såå farligt. 
  • Anonym (.)
    Xenia skrev 2023-05-15 19:18:01 följande:
    Folk kommer aldrig att sluta stjäla, råna och våldta heller, lika bra att göra det lagligt.

Om cannabis blir lagligt kommer ännu fler ungdomar att röka på, och det är deras hjärnor som tar mest skada.
    Det är ju en helt annan sak du pratar om, det är ju direkta angrepp mot andra människor.

Man kan ju göra det lagligt för folk över till exempel 25, när hjärnan är färdigutvecklad. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Hahaha) skrev 2023-05-15 19:18:59 följande:
    Nej, som jag skrev tidigare, det är fortfarande inte relevant eftersom det går alldeles utmärkt att anse att YTTERLIGARE en laglig drog inte behövs.
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 19:06:39 följande:

Det är statens fel att folk måste köpa det olagligt. Folk kommer aldrig sluta röka på, oavsett om det är lagligt eller ej.

Cannabis är ju grunden till gängkriminaliteten. Vill man få bort gängkriminaliteten så kanske man ska börja med att legalisera cannabis och på så sätt slå mot gängens plånböcker. Vid en legalisering hade en stor del av deras intäkter istället gått till den gemensamma statskassan. Vid legalisering av cannabis öppnar man dessutom upp mer resurser för polisen.

Med legalisering så menar jag inte att man ska kunna springa in på Coop och köpa cannabis, det ska vara ett reglerat system, som alkoholförsäljningen.

Om man vill stoppa gängkriminaliteten så är legalisering av cannabis på sin plats, eftersom man då kapar gängens inkomster och minskar därmed nyrekryteringen till kriminalitet rejält.

Folk "måste" inte köpa cannabis, heller.
    Dock är argumentet med minskad gängkriminalitet intressant och ter sig egentligen tämligen logiskt. Men hur belagt är det att det blir så, - har gängkriminaliteten minskat i de länder som avkriminaliserat/legaliserat som ex. USA, Nederländerna och Portugal?
    Vet att narkotikarelaterad dödlighet minskat, dock.
    Men då borde man ju även tycka att alkohol ska vara olagligt? Det blir väldigt konstigt om man då tycker att alkohol, som ställer till med så mycket oreda, ska vara lagligt.

Den kanske inte skulle försvinna helt, men troligtvis skulle den minska rejält här i Sverige. Ja de länderna har fått minskad gängkriminalitet just vad gäller drogen cannabis. 
Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?