Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?

Anonym (.) skrev 2023-05-15 12:22:41 följande:
    Förklara nu på vilket sätt alkohol är bättre, för det är väl inte så att du tycker att alkohol, som man faktiskt kan dö av, ska vara lagligt? Medan cannabis inte ska vara det. Det du drar upp är inga skäl för att cannabis inte ska vara legaliserat. Det går inte att dö av cannabis i sig, det finns ingenting du länkar till som kan bevisa det. 
    Kolla länken först, så kommer du inse varför det aldrig någonsin kommer att bli lagligt. 
  • Anonym (C)
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 12:24:23 följande:
    Bara för att man kan bli seg och det påverkar korttidsminnet till viss del så innebär det inte att man blir helt efterbliven och inte kan ha bra jobb eller fungera i samhället. Det är enbart slutsatser som du drar. Det påverkar till viss del, men inte i en sådan grad att man inte kan fungera. Dessutom måste man ha rökt väldigt mycket under en väldigt lång period. 
    Du erkänner själv att du har sett dom tendenserna som han drar upp i filmen. Detta kom underfull med medans jag berättade det för dig.. 

Så när du säger "man blir lite seg" så är svaret helt riktigt.. Och du kör bilen lite sämre. Tappar bort nyckeln lite oftare.. Blir lite sämre... Och får sämre korttidsminne. Du glömmer oftare vart du är eller vad som händer. 

Det stämmer... 

Och kollar du på länken nu, så förklarar han också anledningen till att det händer. 
  • Anonym (C)

Du har alltså själv märkt att folk blir trögare av det. Men sen säger du att det inte är pga dom anledningarna som det händer.. 

• Anonym (C)
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 12:31:45 följande:
    Jag har inte sett några tendenser alls
    Det har du ju visst det. Det är du som sitter och säger att man blir lite seg för att det påverkar korttidsminnet.

Och det stämmer.. 

Och det är för att det påverkar det prefrontala cortex. 

Vilket även påverkar dina reflexer, så du ska inte få köra bil heller om du röker. 
  • Anonym (C)
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 12:40:51 följande:

Var säger jag att det är för att jag själv har blivit det? Jag sa att det stämmer till viss del, men du överdriver och försöker få det till att man blir helt efterbliven. 

Asså du är trögare än spåret.. Man kan köra bil fastbunden också.. Men det betyder inte att det skulle vara mindre farligt för allmänheten. 

Finns det några lagar på att man inte får köra bil när man är fastbunden? 

Du är trög, som inte förstår att all forskning som finns medger att rökare blir lite mera efterbliven. 

Och det kan en annan säga som faktiskt är nykter och hållit sig ifrån det sedan en lååång tid tillbaka, att det märks. 
  • Anonym (C)
    Liniss skrev 2023-05-15 12:42:55 följande:

Tycker du att alkohol ska vara legaliserat? Om ja, då är du dubbelmoralens morsa.

Dubbelmoralens morsa är att påstå att rökning skulle vara lika farligt att köra bil med.. Och sedan påstå att cannabis bör legaliseras bara för det.. 

Kan medge att jag har prövat allt det där och jag röker vanliga cigg med.. 
    Skillnaden är att jag skulle aldrig sitta och påstå att det tillfört något positivt till mitt liv. Tvärtom på allt..
    Och varje gång jag tagit ett bloss utav cigg, cannabis eller alkohol. Så har jag vetat i grund och botten att "okej det här är kul, men förmodligen bad..." 

Ni är som alla polare jag hade när jag var 18 som blev heeelt nyfrälsta.. 
    Jag hade rökt längre, och dom skulle sitta och förklara för mig hur bra den här skiten är. 
    Jag var typ den enda som tänkte ett steg längre och insåg att "Okej, men ni måste väl fatta att detta inte är så bra va?". 

Och nu bekräftar the huberman lab det. 

Och ni som säger "det blir inte så om man röker någon gång i månaden bara.."
    Okej.. och ni tror att det är en gång varannat halvår som de flesta faktiskt slutar med?

• Anonym (C)
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 12:52:25 följande:

Nej, det är inte farligt för allmänheten att man kör bil om man rökt på någon gång i sitt liv. 

Om det är legaliserat så är det ingen som bara röker en gång.. Holy shit vad du är dålig på att argumentera för din sak.. 

Det roligaste är endå att ni tre tror att det är raketforskare som ni faktiskt är. 
  • Anonym (C)
    Anonym (.) skrev 2023-05-15 13:04:43 följande:

Aha, precis som med alkohol då? Alkohol är ju lagligt, då menar du alltså att de flesta dricker hela tiden? Ingen klarar att bara dricka en gång lite då och då? Då borde ju verkligen inte alkohol vara legaliserat. 

Du är så korkad så man blir ju helt förvånad. 

Vet inte hur ofta folk dricker.. För jag har inte varit inärheten utav folk som har haft dom problemen.. Så jag vet inte exakt hur det påverkar hjärnan eller vad det gör...

Det jag vet är att rökning av normala. Det är inte bra.. 
    Nikotin stryper nämligen blodkärl i kroppen, vilket gör att allting kommer fungera sämre, det kommer påverka hur effektivt man tänker, det kommer strypa varenda lem på syre som man har.. Och syre är det som får musklerna att växa.. Det är därför dom allra flesta rökare är smala... 

Dom stryper sin kropp och sig själva.. Och det är jättesvårt att sluta när nikotinberoende väl har börjat.. 

Påstår du att jag går runt och tipsar folk om att det är en jättebra ide att börja röka? 

Har jag aldrig gjort och kommer aldrig göra.. 

Och Cannabis, det påverkar hjärnan från unga upp till gamla, så att de stannar vid att bli lite mera än en grönsak.. 

Som tydligen tycker att om alla andra också skulle börja röka så blir hela världen jättebra?

Jovisst du, håll er borta från vägar med era dåliga reflexer bara...

Och sen kan ni sluta drömma om att det skulle legaliseras.. För det kommer inte hända. 
  • Anonym (C)
    Liniss skrev 2023-05-15 13:11:04 följande:
    Ja, nu är det bekräftat att du är dubbelmoralens morsa och därmed ingen man ska ta på allvar eller lyssna på.
    Pinsamt inlägg från någon som tycker det är bättre att bli hög och gå ut och börja köra.. 

Någonting ingen utom du någonsin skulle få för sig att börja göra. 

Men låt gå, för alla fattar redan att din hjärnkapacitet är medvetet nedsatt. (det märks på det sättet som du försöker argumentera)
  • Anonym (C)
    Liniss skrev 2023-05-15 13:21:08 följande:
    Jag röker inte, min vän, så nu är det bara du som gör bort dig.
    Den som gör bort sig, är den som sitter och diskuterar cannabis kompis. Om den aldrig ens har levt det. 

Det du skrev har varit riktigt pinsamt.. 
Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?