Inlägg från: Anonym (Neppeligen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Neppeligen)

Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?

Anonym (anonym) skrev 2023-05-15 10:02:19 följande:
    Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?

Skriver i denna kategori eftersom jag vill vara anonym.

Som rubriken lyder, skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker gräs/hasch? 

Väldigt kort svar på frågan är Nej, aldrig, skulle inte tro det.
    Jag vill ha min partner närvarande annars hade jag skaffat mig en hamster.
  • Anonym (Neppeligen)
    redstripe skrev 2023-05-19 16:04:27 följande:

genomförde en snabb googling på sex och röka på.

I artiklar nämndes i samband till sex under påverkan av cannabis, mindefull, compassionate och ökad känslighet.

Själv har jag haft svårt att sätta ord på det men tycker det ovan beskriver rätt bra hur jag upplevt det när det begav sig.  För mig mycket positiv, än än dödsknark.

Det måste vara illa ställt om man måste röka på för att ha bra sex.
  • Anonym (Neppeligen)
    Anonym (Liber) skrev 2023-05-19 16:49:46 följande:

Måste vara ännu värre ställt om man måste missuppfatta andra medvetet? Du borde puffa lite för att reta upp dig på dina egna halmgubbar. 

Det är lugnt på den här fronten och jag kommenterade på inlägg högre upp. Står fortfarande fast vid att måste man röka på eller ta andra droger för att få ett bra sexliv så är det illa.
  • Anonym (Neppeligen)
    redstripe skrev 2023-05-19 17:04:55 följande:

Själv ser jag det snarare som att vi i vår fantastiska civilisation och välfärd har fullt upp med  att fly från verkligheten, med sociala medier, 8-5 ekorrhjul  och allmän verklighets flykt, eller bara redan längtar efter nästa endorfin kick innan den första är färdig.

istället för att stanna upp då och då, känna hur gräset känns mot huden, hur vinden blåser, uppskatta alla lukter osv.

Om det finns en genväg för att få vara mindfull några få timmar nån gång då och då, istället för att göra yoga hela livet. 

Missbruk är ingen höjdare. Men jag ser även viss skillnad på missbruk och bruk. 

Jag förstår hur du tänker men en bättre prioritering borde väl vara att ta itu med det som stressar?
    Att använda droger för att nå dit oavsett vilka känns som en solklar felsatsning i livspusslet.
  • Anonym (Neppeligen)
    Anonym (Hahaha) skrev 2023-05-19 19:09:15 följande:
    Ursäkta spam, här kommer koomplett svar.

Nej, och det tror jag att du vet egentligen.
    Det kanske bara är så att avkriminalisering/legalisering av cannabis  INTE minskar gängkriminaliteten i sig, och att det är svårt att erkänna.
    Min tanke också. Gängen håller redan idag.på med att kränga tyngre droger. Ytterst osäkert att en legalisering av cannabis ens skulle bry dom.
    Gängkriminaliteten måste hanteras på annat sätt.
Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?