• redstripe

Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?

Att röka på tillsammans och sen ha sex med en person jag älskar är bland det vackraste jag upplevt. 

så ja, skulle kunna vara ihop med en som röker på.

som andra påpeka, så skiljer jg dock på att bruka och missbruka. Precis som med alkohol.

Jämför med, dela på en flaska vin på fredag, dricka vin till frukost lunch och middag.

På. nu har jag inte rökt på sen jag var i 20års åldern.

• redstripe
    Anonym (lil) skrev 2023-05-18 22:50:49 följande:

Ska man  tillåta en ny drog ligger väl LSD bättre till, går inte att överdosera så man dör och är helt omöjlig att missbruka.

Tekniskt sett kan man redan i dagsläget plocka egen svamp, som verkar ha snarlika effekter.

När jag läst på nätet verkar det som att det är en tidsfråga när  psilocybinsvamp eller liknande  kommer användas för terapi, i sverige.

När/om dom andra europeiska länderna legaliserat tex cannabis har jag svårt att tro att Sverige inte dansar efter. Några nyhetsinslag så är det normaliserat 🤣

• redstripe

genomförde en snabb googling på sex och röka på.

I artiklar nämndes i samband till sex under påverkan av cannabis, mindefull, compassionate och ökad känslighet.

Själv har jag haft svårt att sätta ord på det men tycker det ovan beskriver rätt bra hur jag upplevt det när det begav sig.  För mig mycket positiv, än än dödsknark.

• redstripe
    Anonym (Neppeligen) skrev 2023-05-19 16:42:27 följande:
    Det måste vara illa ställt om man måste röka på för att ha bra sex.

Själv ser jag det snarare som att vi i vår fantastiska civilisation och välfärd har fullt upp med  att fly från verkligheten, med sociala medier, 8-5 ekorrhjul  och allmän verklighets flykt, eller bara redan längtar efter nästa endorfin kick innan den första är färdig.

istället för att stanna upp då och då, känna hur gräset känns mot huden, hur vinden blåser, uppskatta alla lukter osv.

Om det finns en genväg för att få vara mindfull några få timmar nån gång då och då, istället för att göra yoga hela livet. 

Missbruk är ingen höjdare. Men jag ser även viss skillnad på missbruk och bruk. 

Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?