Inlägg från: Anonym (Ja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ja)

Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?

Jag har inga som helst problem med det, är hellre med någon som röker på ibland än någon som dricker alkohol eller röker vanliga cigg. Folk som röker på är i regel lugna, för inget oväsen och är bara allmänt sköna livsnjutare. Folk som dricker är högljudda och störiga. Folk som röker cigg luktar jävligt illa, tål inte lukten av ciggrök. Dessutom skräpar de ner på marken och utsätter andra för passiv rökning.

• Anonym (Ja)
    Anonym (V) skrev 2023-05-15 14:21:23 följande:

Sverige kommer aldrig se någon legalisering. Hur mycket alla beta pojkar i den här tråden, kämpar, försöker och vill.. Snyft, snyfft.....

Då får väl folk flytta till något annat land då, det är väl lika bra eftersom Sverige hur som helst är på väg åt helt fel håll.

Dock spelar det ju ingen roll om det inte blir legaliserat, folk kommer ändå inte sluta röka på.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Cc) skrev 2023-05-15 19:09:42 följande:
    Yes, helt riktigt.. Det är sånt Schizofreni och psykos kan leda till. Såg ett mord för bara några dagar sedan, där killen var just schizofren och hade en drogutlöst psykos.. 

Tjack är inte lagligt det heller, o det omställer helt andra grejer. 
    Det är vääldigt ovanligt att cannabis utlöser sådana allvarliga psykoser. Det du pratar om är extremt sällsynt. De flesta får ingen psykos alls, och om de får det så blir det inte en sådan allvarlig psykos att man går och mördar folk. Skulle vara intressant att veta om den personen även hade andra droger i blodet, kanske även alkohol för det är då väldigt vanligt att folk är alkoholpåverkade när de begår brott. Cannabis kan inte heller skapa schizofreni hos någon, det kan bara påskynda processen hos den person som ändå skulle ha fått det förr eller senare.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Cc) skrev 2023-05-15 19:20:53 följande:
    Under tiden kan ju du svara på hur du inte kan veta att schizofreni och psykos kan utlösa något sånt.
    Du verkar ju vara väldigt brydd om andra människor, man ska inte legalisera cannabis eftersom det kan skada andra människor runt en, menar du. Samtidigt som du själv är ciggrökare och därmed utsätter andra människor för passiv rökning. Så du kan ju inte alls bry dig om din omgivning särskilt mycket, som du försöker låtsas som. 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Cc) skrev 2023-05-15 19:36:09 följande:
    Varsågod att kolla Huberman länken jag skickade i början, 

Sida 3. Tidstämpel runt 2:18..

Det forskning säger är alltså att det MER ÄN Dubblar.... Chansen för att någon som rökt cannabis när den är ung ska råka ut för att just bli schizoid eller få en sån psykos. 
    Man kan få en psykos utlöst av cannabis, ja, men de flesta får inte det. Dessutom är det EXTREMT SÄLLSYNT att man får en sådan allvarlig psykos att man mördar folk. Finns inte många rapporterade fall för det, så det spelar ingen roll att du länkar till den där videon som jag för övrigt redan har sett. Nu har jag ju aldrig sagt att det är bra att unga människor röker på, men man borde definitivt legalisera det för personer som är 25+. 

De flesta får inte sådana allvarliga psykoser att man dödar folk, finns ingen källa eller video du kan länka till som styrker det. De flesta som har en psykossjukdom går heller inte runt och mördar folk och slutligen, de flesta som röker på får inga psykoser. Speciellt inte om man röker bara ibland, vilket du inte verkar fatta att folk kan göra. 

Sedan är det ju inte cannabis i sig som är farligt eller dödar folk.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Cc) skrev 2023-05-15 19:41:18 följande:
    Ärligt talat, om du skriver så här urbota dumma inlägg, vad vet du egentligen om nått? 
    Långt ifrån alla som fått psykos dödar någon, din nöt. De flesta dödar ingen alls. Sedan vill jag veta hur du kan veta att de som dödat folk under en psykos utlöst av cannabis (som du påstår), enbart har haft cannabis i blodet? Du har inte tänkt på att många även kan ha andra droger i blodet, exempelvis alkohol? Länka till toxikologiska rapporten innan du yttrar dig.

Man kan få en psykos utlöst av cannabis men de flesta får inte det, en del får det, men det är inte vanligt och det är då ännu färre som faktiskt går och mördar någon när de då har en psykos.

Gör om, gör rätt.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Cc) skrev 2023-05-15 19:41:18 följande:
    Ärligt talat, om du skriver så här urbota dumma inlägg, vad vet du egentligen om nått? 
    Dina svar bevisar ju att du är en liten nöt.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Cc) skrev 2023-05-15 19:40:48 följande:
    Ok, är det därför jag alltid avrått folk från att börja röka då också? 

Eller som härom månaden när jag gick ut och en 14 åring stod utanför affären och frågade om jag kunde gå in o köpa cigg. Och jag sa sluta rök när du ändå är i en så ung ålder.. 

Förklarade även hur hon stryper sitt system, och kanske fick det henne inte att sluta röka den dagen åtminstone men någon dag så kanske det får henne att tänka till. 
    Men oavsett om du avråder andra från det eller ej så utsätter du ju andra för passiv rökning.

Börja med att rensa upp i din egen trädgård.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Cc) skrev 2023-05-15 19:52:45 följande:

Ja, och ju yngre man är, desto mer MÅNGdubblar man den chansen..

Om unga kan få tag på cigg redan nu, fast åldersgräns faktiskt ligger på 18. Då kommer dom kunna få tag på cannabis sen också. Och därmed kommer vi få se mer ungdomar som växer upp med:

Ångest, depressioner, schizofrenier och psykos.. Och ibland även schizos som går berserk pga nån psykos.. 

Och det tror du att normala människor skulle vara positiva tror du? 

De enda som kommer vara positiva till det, är folk som är lika borta och har precis lika svårt att se sambandet som er.

De kan få tag på cannabis nu också. Det är lätt. Vad stoppar dem från att köpa från en langare? Vill man få bort gängkriminaliteten eller minska den rejält så är legalisering av cannabis på sin plats.

Återigen, de flesta får inte psykoser av cannabis och ännu färre får sådana allvarliga psykoser att man faktiskt mördar folk, som du påstår. Att det ökar risken det vet vi redan, men det är inget skäl för att inte legalisera för folk som är 25+. 

Du har inga som helst vettiga argument, dessa psykoser är inte så pass vanliga att det ska vara ett rimligt argument till varför man inte ska kunna legalisera cannabis. Om det är något du borde vara orolig för så är det alkohol.

Du är helt borta.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Cc) skrev 2023-05-15 19:55:17 följande:
    Du vet ingenting om mig, eller hur ofta jag tänker på andra när jag sysslar med din rökning, så du kan sluta fantisera ihop en massa fabler.. För du snackar inget mer än din egna fantasi. 

Samma sak som när ni tror att det ska bli legalisering. Eran egen fantasi. 
    Du röker cigg, därmed utsätter du andra för passiv rökning. Spelar ingen roll vad du säger, men fortsätt leva i din fantasivärld du.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Cc) skrev 2023-05-15 20:04:02 följande:
    Jag utsätter inte andra för passiv rökning, då jag har full förståelse för att det finns de som inte vill andas in sånt..

Spelar ingen roll vad du säger, för den enda nollan här är du. 
    Klart du har utsatt andra för passiv rökning. Finns ingenting som du kan säga här som får mig att tro på att du inte har det. 

Naw, ledsen jag blir.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Cc) skrev 2023-05-15 20:09:04 följande:
    Jag kan säga precis hur jag gör, och sedan kan du fortsätta om du tänker vara fånig.. Men då framstår du ju inte som någon med power, utan du framstår ju precis som det jag säger en patetisk liten jävla fåning. 

Men du kanske inte har så mkt bättre för dig, så du tycker gaslighting är kul? 
    Det enda du kan göra är att komma med personangrepp och använda dig av härskartekniker, så du är då den sista som ska säga något.
Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?