Inlägg från: Klartsomvatten |Visa alla inlägg
  • Klartsomvatten

Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?

Anonym (.) skrev 2023-05-15 10:11:27 följande:
    Absolut.
    Normala människor, det vill säga människor som inte lyssnar på Anna-Karin, 50, som säger att det är en dödsdrog, vet att cannabis inte är farligt. Det är helt omöjligt att dö av cannabis i sig. Det går inte. Folk som röker på blir inte aggressiva eller högljudda, det är fyllon ni ska vara oroliga för. De stör andra.

Alkohol är också en drog, skillnaden är att det är en laglig drog som är socialt accepterad. Dessutom är det mycket skadligare och farligare att dricka än att röka på. Alkohol förstör så många liv, dödar så många människor. Det gör inte cannabis. Att därför sitta och tro att man är bättre än andra, se ner på andra människor som röker på, medan man själv dricker alkohol, är en sådan enorm dubbelmoral.

Förr eller senare kommer Sverige också legalisera cannabis. 
    Exakt!
    Patetiska svenskar som tror att de är bättre än folk som röker på, trots att de själva röker cigg och/eller dricker alkohol. Dubbelmoralens mamma. Svenskar vet ingenting om cannabis, det är riktiga forskare man ska lyssna på. 
  • Klartsomvatten
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 11:23:29 följande:
    Det är det vi har gjort också, och vi "patetiska Svenskar" inser att du är aldrig kommer bli någon, och aldrig kommer lyckas forska om nått. 
    Så du erkänner att du är en patetisk svensk som tror att du är bättre än folk som röker på, trots att man själv dricker och/eller röker cigg, vilket är betydligt farligare? I knew it!
  • Klartsomvatten
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 11:40:00 följande:
    Jag är Garanterat bättre än dig, som kallar någon för en "Patetisk Svensk" när det är uppenbart att du inte ens klarar av att läsa på.

I knew it! Du har inget som backar något av dina ord och är inget annat än en Edgelord. 
    På vilket sätt är du bättre än folk som röker på, trots att du själv dricker alkohol? Alkohol är mycket farligare. Eller handlar det bara om att du har en unken människosyn och ser ner på andra medan du inte är ett dugg bättre själv?
  • Klartsomvatten
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 11:47:09 följande:
    Jag är bättre än dig. Det bara är så, och det är ingenting du kommer kunna göra något åt. 

Komma hit och snacka om att alla andra skulle ha unken människosyn på pundare när det är du (pundaren) som skriver alla dömmande ord? 
    Hellre pundare än ett fyllo! 
  • Klartsomvatten
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 11:53:38 följande:
    Låter som att du har erfarnhet av både och? Edgelord.. 
    Det har du säkert!
  • Klartsomvatten
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 11:52:37 följande:
    Haha jo det stämmer om du följer den forskning som han drar upp i filmen.. Nu är det uppenbart att du får dina källor ifrån roliga drog positiva ställen på nätet.. Men Huberman är en kille som ägnar sig åt riktig forskning och drar upp all den forskning som finns att komma åt.. 

Så när du säger "Du verkar tro att man blir en hjärnskadad grönsak av att röka på." Då är det enda svaret du behöver, att det säger faktiskt precis all baserad forskning också..

Men du vet säkert bättre, för du har varit 18 och du har testat att röka på...
    Det beror på vilken forskning man lyssnar på. Du sitter ju och lyssnar på en som tydligt är drognegativ och negativ mot cannabis. Det går att hitta annan forskning som inte stödjer det där han säger i videon.  
  • Klartsomvatten
    Liniss skrev 2023-05-15 12:54:59 följande:
    Nej, det går inte att argumentera för att cannabis inte ska vara legaliserat samtidigt som man tycker att alkohol ska vara legaliserat. Detta på grund av att alkohol faktiskt är farligt, så det blir en enorm dubbelmoral. Tycker man däremot att både cannabis och alkohol ska vara olagligt, och även cigg, ja då är det en annan sak. Cannabis är dock inte i närheten av lika farligt som de andra två. 
    Exakt. 
  • Klartsomvatten
    Anonym (p) skrev 2023-05-15 13:22:55 följande:

Jag har tidigare erfarenhet av marijuana och kan säga att det ska inte användas av barn och ungdomar under 22. Jag har rökt nog 50 grässorter och kan säga att alla skiljer sig åt väldigt mycket. Vissa blir man knappt korkad av och får endast kroppskänsla osv det är en som jag gillade innan det var liksom en lugnande känsla utan paranoia osv lite skön i kroppen som att man flyter lite granna. Men är det nyttigt att vara sån hela tiden? Knappast och det blir till en vana rätt så lätt därför borde typ ingen.. Det blir till en vana jäääävligt lätt det är samma med alkohol det är som de säger i South Park att det kommer antagligen inte döda dig eller ge dig livslånga men men det är rätt så lätt att man blir en loj brajjare och tror att man bara ska röka på. Alkohol har ingenting med detta att göra jag har en vana just nu att jag sitter hemma och dricker lite 3,5or det är inte heller bra men jag tränar och håller det till att dricka någon när det är varmt ute. Allt missbruk är dåligt. Jag har varit sugen på att testa att röka så här några år efter senaste gången helst när man vet vilka sorter som gör vad etc och det är jäävligt roligt faktiskt måste jag medge så jag tycker att VUXNA människor över 25 ska få testa och bli varnade om alla tendenser att man kan bli en som bara sitter o röker dagarna i enda. Tycker att man kan legalisera för vuxna över 22 så att de som inte har en färdigutvecklad hjärna säg 26 år och yngre bara får grässorter som har en viss effekt säg t.ex. 10% thc som det ska bli i Tyskland så att det är som en lättöl och liksom informera ordentligt. Jag som är pensionär borde kunna få röka lite på min fritid men jag är samtidigt rädd för det för att om man inte har väldigt mycket att göra så är det lätt att man bara pundar bort sitt liv. Sen kan jag säga att vissa grässorter där man bara sitter och liksom det läcker ut serotonin i hjärnan o man mår "så bra" liksom man ska förtjäna det. Har du blivit chef? Har du rest den där resan till Indien och upptäckt dig själv? Har du sett till att barnen blir bra människor? Sitta och läcka ut serotonin på det sättet i en soffa fy fan har mardrömmar från det det är så smutsigt samtidigt som det kan vara nice om du liksom har gjort något jävligt bra precis som ett glas bubbel eller två kan vara en liten medalj för att man har gjort något bra. 

Alltså, din jävla alkis. Sök hjälp.
    Och ja, cannabis ska inte användas av unga personer som inte har en färdigutvecklad hjärna, är man däremot över 25 ish så kör på.
  • Klartsomvatten
    Anonym (C) skrev 2023-05-15 13:31:44 följande:
    Cannabis är Dopamin som utsöndras precis som allting annat.. Det är det folk blir beroende av. Att kunna få må bra... 

Så jag har personligen aldrig sett en jävel som håller sig till en joint vart tredje halvår.. Alla som jag hängde med, rökte mer joints än vi rökte vanliga ett tag.. 

Och vet du vad det resulterade i? Att de flesta började glömma bort helt normala ord, tappa bort nycklar och blev tröga.. 

Det är för att det påverkar det prefrontala.. Så hjärnan kommer inte att fungera som den ska.. 
    Om man röker på hela tiden, dygnet runt, då får man ju fan skylla sig själv. Är ingen som har påstått att det är bra att göra det. Man kan hålla sig till rimligare mängder och inte lika ofta. Däremot kommer man inte dö av cannabis hur som helst, vilket du kanske kommer göra av dina cancerpinnar. Varför sitter du och pratar om riskerna med cannabis, samtidigt som du själv ser till att du får cancer? Dags att ta tag i ditt eget liv istället för att hacka på andra?
Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som röker på?