Inlägg från: Syskonförsök |Visa alla inlägg
  • Syskonförsök

BIM Juni 2023

Hej tjejer!

Mensen kom idag så hoppar in här med er🥰 hoppas på många plus!

1/6 - Foodie, 1a barnet
    1/6 - Hejvärldenhej, 1 barnet, 5e försöket
    2/6 - AJMB, 1a barnet, 2a försöket 
    3/6 - Rödluvan93, 1:a barnet, 19e försöket.
    7/6 - Mmajors 1a barnet, 3e försöket
    8/6 - Bakpotatis, 2a barnet, 2a försöket
    10/6 - Embarazada, 3:e barnet, 11e försöket.
    10/6 - MiniRodin, 2:a barnet, 2:a försöket.
    11/6 - September B, 2a barnet, 2a försöket
    13/6 - Veer, 1a barnet, 3e försöket
    13/6 - My871, 5e barnet, 2 försöket efter MA
    19/6 - Syskonförsök, 2a barnet, 2 försöket efter MF

• Syskonförsök

Men nej, bär!!! Sett dig i trådar förr. åh så tråkigt , kram till dig ❤️

Bär skrev 2023-05-19 17:20:47 följande:

Efter ett sent missfall i veckan 14 så är jag nu tillbaka i dom här trådarna... Var helt säker på att vi skulle få en novemberbebis 2023, men nu blir det inte alls iår..
    Nu börjar vi om på nytt... 

Eftersom jag nyss fick missfall så vet jag inte riktigt när mensen dyker upp, men gissar på juni månad. 

• Syskonförsök

Ja det hoppas vi ❤️ jag fick tidigt missfall förra månaden men var bara i vecka 6! Kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste varit senare ❤️?????😭 

Bär skrev 2023-05-19 19:43:33 följande:
    Tack ❤️ Känner igen dig med! Hoppas juni är våran månad! ❤️

Jag är nog fortfarande i chock, trodde vi var säkra då vi även sett hjärtat slå i vecka 9.. 
    Men är redo att försöka igen så fort blödningen slutat!
  • Syskonförsök

❤️❤️❤️

Bär skrev 2023-05-19 23:16:29 följande:

Tack snälla ni för ert stöd! ❤️

Det har varit oerhört tufft, blev inlagd på sjukhuset ett par dagar med pga förlorade för mycket blod. 

Och Syskonförsök, beklagar ditt missfall med, så tråkigt :(

• Syskonförsök

Det finns ju dem som har problem vid ägglossning även om jag själv aldrig upplevt det. Sen har det ju tyvärr inget med graviditet att göra eftersom ägget inte ens kunnat fästa än om det var vad du annars tänkte! :) 

Sanlin90 skrev 2023-05-22 21:42:46 följande:

Oooh är troligen äl+3 och idag exploderade jag på sambon smällde igen ytterdörren och fick sitta ute och andas en timme innan jag lugnade ner mig, någon som får pms såhär tidigt? Jag minns typ inte då min cykel är så oregelbunden att min senaste normala mens va i september, innan barn och störd cykel hade jag pmds men vet ju inte hur det är nu då jag bara haft 4 riktiga mensar på 2,5 år.

• Syskonförsök

Jag hoppas och tror de är din månad ❤️❤️ väntar ivrigt på ett test!! 

Foodie92 skrev 2023-05-25 18:53:30 följande:
    Man ser mer dippar i de som är gravida men man kan se de i vanliga med men de e inte lika förekommande så de e positivt tecken men inget garanti tecken 😊 svårt det med tempa man ska ju inte läsa in på de för mycket men här har jag vad som just nu ser trifasisk ut och sitter och hoppas trots att ja vet att ja inte ska 😫

åh Barbara! Ledsen att se dig här men hoppas nu tusan vi får syskon till våra ungar och plussar i juni 🌟❤️

• Syskonförsök

En trifasisk kurva tror jag bara ses i gravidkurvor men de går lätt att tolk fel om den är trifasisk. Här har du en bild på gravidkurva som både har impantaionsdipp vid dag 5 (den brukar vanligtvis vara mellan dag 5-7) och där det står shift är att temperaturen höjer. De är oftast efter ägget fäst så efter dag 5-7 kan en andra temphöjning ses och det är en god indikation att ägget kan ha fäst, därav trifasisk! Sen kan en dock vara gravid utan en sådan och då brukar oftast temperaturen mer se ut som en brant backe, att det går uppåt och oftast betydligt mer än en vanlig kurva så du ofta kan se på kurvan innan du plussar om du tagit tempen mycket! :) 

Lägger in bild på min senaste gravidkurva som blev missfall men där syns mer den backen jag pratade om 

Hejvärldenhej skrev 2023-05-25 22:22:53 följande:

Sandin: Vad mycket olika som verkar dyka upp, hoppas du får lite klarhet snart🙏

barbara&syskonförsök: Jaa komsi komsi syskonen Hjärta

Foodie: vill du skicka hur det ser ut? Är det också som med dipp, vanligare för gravida? Hoppaaas ????

• Syskonförsök

Japp, båda mina graviditeter har jag sett på grafen runt dag 7-8 att jag troligtvis är gravid! Har i vanliga fall inte temp över 36,7 mer än någon enstaka dag men vid graviditeterna har tempen varit mer flera dagar och oftast ökat. Sen har jag båda gånger haft en dipp runt dag 5-6. 

men de där är nog individuellt hur mycket det syns!

Hejvärldenhej skrev 2023-05-26 08:51:57 följande:

Tack Syskonförsök! Och intressant att se din gravidkurva☺️ men så när du var gravid så var din temp högre än under vanlig lutealfas alltså? Och stannar där uppe? Jag lär mig mycket här! 

Oo Sanlin90 håller tummarna för att det var fläkten!  Och att du kan sova gott även utan den 

• Syskonförsök

Du är nog bara på CD 16 idag. blödning är CD1. så ägglossning komemr säkert nu snart  om den brukar komma runt dag 16!

Bakpotatis skrev 2023-05-26 12:45:20 följande:

Kan någon hjälpa mig att tolka min graf? Fattar inte vad som händer just nu, temperaturen går upp och ner och NC väntar på att bekräfta ägglossning på dag 16 men jag har haft negativa ÄL-test hela veckan. Hade ju kemisk graviditet förra cykeln så gissar att den fortsätter spöka på något sätt men blir tokig på att kroppen ska hålla på och krångla. Vill veta vad som händer! Vet dessutom inte riktigt om den nya cykeln började när NC tror, visste att det var en kemisk graviditet den dagen som står som cykeldag 1 men började inte blöda förrän dag 4...

• Syskonförsök

Uteslut dag 45 om du var sjuk. De är säkert ägglossning även om nc tror det men då känns det lite som den låga tempen eventuellt kan tyda på lägre progesteron. jag skulle boosta med c vitamin om du inte vill pröva progesteronkräm som vissa kör (jag har inte provat det!) 
    nu är ju inte jag en läkare alls men så jag själv skulle tolkat om det var min graf, progesteron är ju det hormon som höjer tempen och även det som hjälper bygga en bra slemhinna och hjälper ägget fästa. 

Sanlin90 skrev 2023-05-27 18:55:47 följande:
    Hejvärlden jag är osäker drack lite igår så dagens temp är inte tillförlitlig men jag skrev till nc och dom va ändå säkra att min äl varit jag tror på cd 46 och jag va sjuk cd 45 så vet inte om jag ska utesluta tempen där?!
    jag känner mig lite osäker på om äl varit enligt min kurva faktist, blödde ett stänk för 4 dagar sen sedan kom det lite brun beigt tills igår vid typ 2 tillfällen varje dag dit så tre dagar med blödning så det känns kort för en bortfallsblödning om det va anovulatoriskt så jag är knäpp på det här, tog gravtest på utspädd urin imorse som visa vagt men det va ju ett babyplan dock va strecket vagare ån deras typiska spökstreck sen har jag druckit så mycket idag pga drinkarna igår så har inte kunnat ta på koncentrerad urin.
    vad tror ni? Ena är utan den sjuk tempen
Svar på tråden BIM Juni 2023