Riksdagsvalet 2026
Pinsamt försök av SD att försöka tvätta bort sin antisemitism.
När SD, M, KD och L bestämmer i skolpolitiken så blir det så här.
www.expressen.se/ledare/skojaren-borde-ge--eleverna-skadestand/
Det är några som bjäbbar om att "anonyma vittnen" är rättssäkert. Men märkligt att ingen av dem som bjäbbar om det kan förklara på vilket sätt det skulle vara rättssäkert.
Så som jag ser det så skulle man kunna ha anonyma vittnen, men domaren, åklagaren och advokaten kan ju ha vittnets identitet.
Det skulle ju även kunna stå i domslutet "anonymt vittne" så ser inte de personerna som vill ta ut domslutet vem som vittnat men man kan ju ändå registers vittnet med markeringen att vittnets uppgifter skall skyddas och inte ges ut till allmänheten.
Om skatteparadis är avgörande för dig så blir det svårt.
Att ge exempel på när kommuner hade kunnat hanterar pengarna annorlunda eller när det skadeslösas är betydligt enklare.
Att ställa en snäv fråga för att anpassa sig efter ett narrativ är sällan utvecklande. Ska jag tolka det som att du inte vill utvecklas?
Om skatteparadis är avgörande för dig så blir det svårt.
Att ge exempel på när kommuner hade kunnat hanterar pengarna annorlunda eller när det skadeslösas är betydligt enklare.
Att ställa en snäv fråga för att anpassa sig efter ett narrativ är sällan utvecklande. Ska jag tolka det som att du inte vill utvecklas?