Riksdagsvalet 2026
Nu har jag verkligen inte koll på alla som gjort bort sig genom åren.
Men Anna, är inte detta en av de absolut värsta av alla på området?
Nu har jag verkligen inte koll på alla som gjort bort sig genom åren.
Men Anna, är inte detta en av de absolut värsta av alla på området?
Det är inte förvånande. Det parti som har tappat mest medlemmar det senaste året till antal och till procent är Sverigedemokraterna. Mer än 5000 medlemmar har SD tappat. Det parti som har haft det lägsta procentuella medlemstappet är Socialdemokraterna.
Ser man över tid så ligger Liberalerna sämst till. en tredjedel av medlemmarna har lämnat partiet de senaste 3 åren. Skulle Liberalerna släppa in SD i nästa regering så försvinner nog de 70% som ännu inte har lämnat partiet
www.svt.se/nyheter/inrikes/medlemsras-for-liberalerna-storst-tapp-bland-riksdagspartierna
Det är förvånande att du inte förstod inlägget men du kanske tycker att det är jobbigt att erkänna för dig själv när du har fel? Kritiken mot Carin Jämtin (hon heter alltså inte Carina) handlar om att den brun blå alliansen inte gillade den tidigare regeringens politik.
När det gäller SDs ansvar för att Anna Kinberg Batra fått ett lukrativt avtal i mångmiljonklassen trots att hon avslöjats med både tjänstefel och korruption så vet vi alla att det i praktiken är SD som styr regeringens politik och Anna Kinberg Batra hade aldrig kunnat få detta mångmiljonavtal om SD sagt nej.
Jaha så du tyckte att det var fel att nämna att sabotage hierarkisk styrning över myndigheterna inte påverkar den sittande regeringen även om myndighetscheferna har slutat? Okej.
Ett kontrakt som Carin Jämtin tecknar påverkar inte regeringens arbete menar du? Eller när en myndighetschef försvårar arbetet så är det inget som påverkar den sittande regeringen?
Om man är av åsikten att offentliga vårdgivare är bättre än privata då är det ett ypperligt tillfälle för en sosse att säga att offentligvården är välfungerande och därför ska privata vårdgivare läggas ner. Om myndighetschefen ägnar sig åt interna utredningar så kan allmänheten få en missvisande bild om hur offentliggjordes egentligen fungerar.
Även om myndighetschefen inte har kvar sin tjänst så tar det längre tid för en regering att få en helhetsbild om e er hur offentligvården fungerar och det tar längre tid att göra någonting åt saken. Inte nog med att Ivo måste arbeta ikapp alla anmälningar så kommer det nya som man också ska hinna med.
Nämen så att.. Då får jag erkänna att jag har fel.
Denna bild illustrerar problemet med den SD-styrda (M/KD/L) regeringen. Håller man sig till sanningar i debatten så räds man inte faktagranskningar. SD och regeringspartierna vet emellertid att deras lögner skulle avsköljas om deras påståenden blev faktagranskade och detta kan de inte tolerera. .
S gör helt fel som anpassar sig efter den SD styrda (M/KD/L) regeringen och säget ja till anonyma vittnen.
www.svt.se/nyheter/inrikes/vandningen-s-positivt-till-anonyma-vittnen