klyban skrev 2024-10-18 12:56:19 följande:
Det jag säger att frågan är komplex, och vi sett en del svartvitt i de som diskuterat frågan.
Och det finns inget fel i med att påpeka att det finns en rättsosäkerhet med också i detta.
Eller försöker du förneka en sådan finns, och du berättar ju själv hur den sen uppstår ändå och när de inblandade i rättegången ska veta alla vem som är vem.
Jag ser också att du fortsätter med
din favorithobby:
personpåhopp.
Nej jag har aldrig förnekat något.
Du saknar helt underlag att ha den anklagande tesen i frågan.
Så varför är det så viktigt för dig att hålla på att hitta på eget innehåll i mina inlägg och sedan hålla ditt hitte på du har, emot mig? Det är en otroligt ful debatteknik du håller på med.
Återigen, varföre är det så svårt att svara på det jag faktiskt skriver?
Och du jag har heller aldrig hävdat att det skulle vara fel att påpeka om rättsosäkerhet.
Jag bara bad ENKELT, om en förklaring: "på vilket sätt det skulle vara rättsosäkert"
klyban skrev 2024-10-18 12:56:19 följande:
Personligen vet jag inte hur man löser såna här frågor, för ser det som mot omöjligt göra det rättssäkert, och mot omöjligt att skydda vittnet till fullo.
EnAnonumius skrev 2024-10-18 07:45:19 följande:
Tja i mitt inlägg #915 så skrev jag en idé på hur det skulle kunna lösas.
Men av någon märklig anledning så valde du att hoppa över det (ignorera det med flit?), när du svarade mig i din helhet i ditt inlägg #918...
Och jag berättade problemet för dig att vittnet är då inte längre anonymt.
Kan du inte se detta, eller är det något som hindrar dig?
För vi står här med en situation att vittnen faktiskt hotas, och vi står här med en idé som gör det rättsosäkert.(Om man nu inte har inställningen att skyldig innan bevisat skyldig.)
Och då är det ju bra att jag aldrig har bett om någon lösning heller.
Jag påtade
EN möjlig lösning( i min post #915) på att ha anonyma vittnen. Att vittnets namn och adress, skulle inte lämnas ut.
Det du gör är ju att upprepa samma sak igen, men med en smula annorlunda formulering om att "på rättegången så vet man vem vittnet är".
Märkligt nog, så fortsätter du att uppvisa totalt ointresse att svara på min fundering.
Men ditt inlägg har innehållit grundlösa anklagande teser i dina "(mot-)frågor", och även blivit kryddat med personpåhopp i stället.
Jag lägger med min fundering igen citerar:
"Men märkligt att ingen av dem som bjäbbar om det kan förklara på vilket sätt det skulle vara rättsosäkert"..
(slut på citatet)
Jag avslutar med en fråga till dig..
Är det att begära för mycket av dig att svarar på vad man faktiskt skriver och att
du låter bli personpåhopp och att hitta på eget innehåll i mina poster?