Riksdagsvalet 2026
Okey vad?
Eller har tjugofemöringen trillat ned nu!
Okey vad?
Eller har tjugofemöringen trillat ned nu!
Rätt oväntat, då normalt när man möter de med kritik på området slutar inte ens när fakta berättar annat.
Skoj och bli överraskad måste jag säga.
Vad är det maggan gör som är så upprörande för dig?
Inget är upprörande. Jag får en obehagskänsla i kroppen när en partiledare som Maggan har läst ekonomi men inte visar på att hon har kompetens så är det en varningsflagga för mig, hon är för kalkylerande. Löfven visade inte dessa tendenser och har inte samma bakgrund som Maggan. Därför väljer jag Löfven framför Maggan.
Det är något som inte stämmer när en utbildad ekonom går mer vänster ut i frågor som rör om ekonomi. Det säger mig att Maggan vet exakt vad hon pysslar med.
Jag är inte upprörd, det rätta ordet är att jag är rädd. Förstår du hur jag menar?
Detta är för vagt att ge mig något.
Kan det vara så att du tror ekonom är samma som att man har full koll på nationalekonomi?
Och vad för ekonomi är det du nu avser?
Varför jag frågar är just för att det verkar som du skriver något som du inte har en saklig grund för, och för vara helt säker på vilket det är, så frågar jag istället.
Två, så sköter de som arbetar med såna hår saker och siffror, för om kompetens vore en sak, så skulle tex en som ebba ut med huvudet före och pga abnorm inkompetens.
Och med ebba pratar vi om att hon är den som vet minst av alla, enda hon kan är att munnen ska glappa.
Vad bygger du din tro på att skattesänkningar är alltid bra?
För du vet väl om lafferkurvan berättar att det finns brytpunkter som berättar mer skattesänkningar inte är bra för ekonomin.
Din brist på förklara för mig tyvärr att inse att någon påverkar dig och att du inte riktigt har förmågan att analysera om det är korrekt eller inte.
S gör helt fel som anpassar sig efter den SD styrda (M/KD/L) regeringen och säget ja till anonyma vittnen.
www.svt.se/nyheter/inrikes/vandningen-s-positivt-till-anonyma-vittnen
När det inte går att skydda vittnen utan att vittnen måste göra ett stort avkall på sitt liv, vad drycker du att S borde göra?
Tänk att det har gått så långt att vittnen inte vågar vittna, det är gängen som har kontroll.
Vilket val har vittnena? Ska vittnena behöva lämna sitt hem, vänner och familj för ett gängen hotar vittnena till livet? Är det rättvisa?
Det har ju gått så långt att vi inte kan ha ett öppet samhälle.
Jag inser att jag aldrig kommer få ett konkret svar på vad det är med Maggan.
Du bör ta dig en funderare på om varför du inte kan uppbringa detta, för just nu låter det som någon annan talar igenom dig och när vi se talepunkter rulla upp.
Du vet om att skattesänkningen som regeringen nu gjorde går minus för barn familjer, låntagare för sin bostad.
Tycker du det låter som en bra skattesänkning?
Och de som inte är i samma behov av pengar de går rejält med plus.
Och det riktigt komiska i det hela, det är att vi har en hel del arbetare som röstade för denna regering och för de vill ha det bättre ekonomiskt och svaret är nu vi ger er sämre ekonomi.
Om skatteparadis är avgörande för dig så blir det svårt.
Att ge exempel på när kommuner hade kunnat hanterar pengarna annorlunda eller när det skadeslösas är betydligt enklare.
Att ställa en snäv fråga för att anpassa sig efter ett narrativ är sällan utvecklande. Ska jag tolka det som att du inte vill utvecklas?
Du har en poäng. Jag tänker att folk överlag hade önskat att man inte behövde ha anonyma vittnen men tyvärr ett nödvändigt ont.
Såg tidigare att du resonerade utifrån dig sig och jag tycker att du har en sund inställning. Jag hade precis som dig aldrig vågat vittnat. Ingen vill vittna om utfallet leder till att man måste få leva sitt liv i misär, hot eller inget liv alls, det vill säga död.