Riksdagsvalet 2026
En sida tappar ett mandat och den andra sidan får ett nytt. Inte så omskakande förändringar.
Alla dessa herrejösses hallelujarop från vänsterhåll för att kommunisterna knep ett mandat och KD tappade ett. Sverige har 21 mandat av 720. Inte ens om ett parti lyckades få samtliga 21 skulle det göra skillnad.
Det här valet är som att halleluja sig över att V fick ett mandat på KD's bekostnad i en valkrets i ett riksdagsval, där högern gick framåt i de flesta andra valkretsar.
Men jag kan gärna unna debilvänstern en stunds eufori, tids nog inser de att våra svenska 21 mandat är betydligt färre än de 30 som Rassemblement national i Frankrike fick...
Nu kommer väl någon från debilvänstern att inbilla sig att jag på något sätt stödjer Marie Le Pen...
Det gör jag inte.
Heller.
Nu får S se upp för MP och V som håvat in massor av judehatare som nya väljare i EU-valet.
Första gången som verkligen demografiska förändringar påverkar val i Sverige. Palestinierna röstar efter etnicitet och inte efter ideologi.
Det här kommer framför allt V ta tillvara på.
Ännu ett träffsäkert program från Henrik Jönsson.
Just vad det gäller folkutbytet är vi nog många som är djupt oroade för vad det kommer att betyda för säkerheten och stabiliteten i Sverige. Det är väldigt oroligt, mycket våld, mycket skjutningar, mycket slitningar mellan olika grupperingar.
Vissa områden vågar man inte ens besöka. Hur kunde det gå så snett?
Samhällsutvecklingen skrämmer mig.
Sverigedemokraternas representanter till EU parlamentet deltog i ett ljudmöte på plattformen X. Mötet arrangerades av ett anonymt konto (Plainview) som sprider vit makt-innehåll och ryssvänliga konspirationsteorier om kriget i Ukraina. Plainview har bl.a. Kallat Zelensky "pundande lurendrejare".
Mannen bakom kontot Plainview sprider också inlägg från den rasideologiska organisationen Det fria Sverige (som leds av en man med ett hakors tatuerat på bröstet). Det fria Sverige driver linjen att det förekommer för mycket undervisning om Förintelsen i svenska skolor.
Sverigedemokraternas ledning vägrar svara på frågor om varför deras EU politiker deltog i detta möte och ingen av de övriga partierna i regeringsunderlaget vågar uttala sig..
expo.se/granskning/sds-eu-toppar-kampanjade-i-hogerextremt-och-ryssvanligt-konto/