-
Visst har det även varit fri rörlighet inom Norden sedan 50-talet? Meningslöst att dra in inflyttade från norden i diskussionen då säkert lika många svenskar flyttat runt i Noden.Rataxes skrev 2024-06-16 12:07:42 följande:Trams att dra upp Finland i sammanhanget. Finland var östra rikshalvan av Sverige i 600 år. Vi delar vår historia med Finland. Det kan man inte säga om t.ex. nazistina.
-
Så otroligt barnsligt att låtsa bli upprörd av det😂Rataxes skrev 2024-09-29 15:06:36 följande:
Ebba går på bröllop och dumvänstern och slaskpressen förvandlas till ett eko från Siewert Öholms 80-tal.
Mannen som introducerade teckneti hårdrocken förklarar så att till och med dumvänstern kan förstå
men det blir knske så när det enda man lyssnar på är gangsterrappare och Lars Winnebäck 🤘🏽 -
KillBill skrev 2024-11-16 11:44:30 följande:
Den SD styrda (M/KD/L) regeringen fortsätter att slå mot de i samhället som har det svårt.
Tidigare har SD regeringen kraftigt ökat kostnader för tandvård för ungdomar mellan 20 och 24 år som behöver gå till tandläkaren (många i gruppen är fattiga studenter). Nu slår man till mot alla sjuka genom att höja gränsen för högkostnadsskyddet.
För en låginkomsttagare i behov av medicin så innebär SD-regeringens höjning att den skattesänkning som regeringen har utlovat helt och håller äts upp av ökade priser på medicin.
Samtidigt har SD ledaren Jimmie Åkesson gett sig själv en skattesänkning på mer än 36 000 kronor per år. Hur fan kan folk rösta på den rufflaren?
Jag tog mig tid att låsa i er budgetmotion, ser att under punkt 1.5 i utgiftsområde 9, hälsovård osv.
avvikelse från regeringens förslag +-0.
Om ni regerat med S budget hade väl beloppsgränsen höjts lika mycket?
Sen sitter ju inte SD i regeringen hur mycket du än önskar att det var så.
-
KillBill skrev 2024-11-16 12:46:58 följande:Nej för detta förslag presenterades idag och ingår ännu inte i budgeten.
Ni vill ju också sänka rabatten på medicin och samtidtigt höja skatten. -
Mentat skrev 2025-01-27 19:43:32 följande:Vänsterpartiet har haft en hel drös med medlemmar som stöttat PFLP, det var även partiets officiella hållning en gång. Möjligt att Dadgostar ändrat på det men nog finns det gott om stöd kvar inom partiet. Det har uppenbarligen gått dig förbi.Vänsterns Nooshi Dadgostar är inte välkommen till ceremonin på förintelsens minnesdag.Man accepterar antisemitism i partiet, enligt Aron Verständig.
-
Så blev det i Malmö som sagt, när mångkulturen fluttade in i min brors kvarter gick det inte att ha en Menora i fönstret längre, iallafall inte om man ville slippa räkningar från glasmästeern.K Markatta skrev 2025-06-06 21:58:01 följande:Det Linda själv skrivit är följande:
"Människor blandas inte bara för att de bor grannar. Det riskerar tvärtom att öka motsättningarna, visade en studie från Malmö för ett par år sedan. Forskarna följde ett bostadskvarter där man blandat högutbildad medelklass med nyanlända och socialbidragstagare, men i stället för att leda till gemenskap blev den delade innergården en källa till konflikter.
Trots att många av de svenskar som flyttat dit gjort det av ideologiska skäl - de ville leva i en multikulturell miljö - var det flera som lämnat. Medelklassen vill inte bo nära sociala problem, skadegörelse, våld och narkotikahandel, visade det sig."
Slutklämmen på artikeln var:
"Integration på något djupare plan kan svårligen kommenderas fram. Det går bättre om det sker frivilligt." -
Ja det blev ju så himla bra i Limhamn, Men det finns ju ännu fler områden man kan förstöra!Rataxes skrev 2025-06-08 11:51:43 följande:RebeckaZ70 skrev 2025-06-07 14:00:44 följande:Så blev det i Malmö som sagt, när mångkulturen fluttade in i min brors kvarter gick det inte att ha en Menora i fönstret längre, iallafall inte om man ville slippa räkningar från glasmästeern.
Det är ju märkligt att det gått så snett i det socialdemokratiska skyltfönstret, där de i stort sett haft egen majoritet ända sedan rösträtten infördes... men det.går ju alltid skylla på en borgerlig majoritet någonstans...
Snart existerar iallafall ingen antisemitism i kailfatet Al-Malmö, då snart alla judar flytt. Alltid något som S kan skryta med.
-
Om jag röstar 2026 är det Ebba Busch som får min röst
https://x.com/davidsikstrom/status/1932746521667154319?s=46&t=ro_n7MdHM4Nfkw5AFnVuqQ
-
Tack! Så bra!😊Rataxes skrev 2025-06-12 07:52:30 följande:mmm, Ibland är hon den vuxne i riksdagen.
Har du sett det här?:"Gretas blinda öga för mord", av Jake Wallis Simons, Telegraph, 10 juni 2025:Good riddance, säger jag. Det enda jag beklagar är att Thunberg vägrade att titta på filmen från den 7 oktober vid en visning som tillhandahölls av de israeliska myndigheterna innan hon skickades tillbaka dit hon kom ifrån. Sådana är i alla fall rapporterna. I en episod rik på ironi var detta kalkonen i challah-smörgåsen (som aktivisten fick av israeliska kommandosoldater vid ankomsten).Först var det själva resan, som enligt The Telegraph organiserades av Zaher Birawi, som i parlamentet har beskrivits som en person med kopplingar till Hamas. Det säger allt, eller hur?Avsiktligt eller inte visar det sig att några av de mest högljudda försvararna av mänskliga rättigheter går Hamas ärenden. Naturligtvis, om Thunberg hade tagit sig till Gaza, skulle hjälpen sannolikt ha beslagtagits av Hamas och sålts för att betala deras jihadister, när israelerna tillhandahåller mat gratis. När det gäller ironi kan det inte bli mycket bättre än så.Det var i alla fall vad vi trodde. När den så kallade "selfie-yachten" plockades upp av den israeliska flottan ? som kanske hade viktigare saker att göra, skulle man kunna tro ? i vad som har kallats den "mjukaste militära operationen i historien "? de har räckvidd, israelerna, jag ger dem det ? visade det sig att den innehöll mindre än en lastbil full med bistånd. Under de senaste 18 månaderna har de folkmordsbenägna israelerna underlättat ett inflöde av mer än 92 000 lastbilar till remsan. Ironin...På söndagen, samma dag som den israeliska flottans kommandosoldater gick ombord på båten, delade Israel ut en miljon måltider i Gaza.Israelerna ville att de 12 passagerarna och besättningen på "hjälpbåten" skulle titta på en 43 minuter lång film som nästan helt bestod av videor som togs av Hamasmedlemmar den 7 oktober 2023 och som visar hur de våldtar, stympar och mördar israeler. Men Greta Thunberg och hennes pro-Hamas-medarbetare vägrade att se filmen. De ville inte veta vad Hamas hade gjort.Medan Israels ungdomar mördades på Nova-festivalen och dagligen sätter sina liv på spel för sitt land, och får utstå otroliga mängder hat och trångsynthet runt om i världen, har deras största kritiker aldrig vuxit upp själva. Det är den sista ironin.Det är Simons sammanfattning av farsen om Thunberg och hennes Magical Mystery Tour. Hon och hennes kamrater åt under resan upp mycket av det lilla förråd av mat som de "förde med sig till de svältande människorna i Gaza". Du kan se Greta le när hon ivrigt tog emot en smörgås från en israelisk soldat, som utan tvekan tog en paus från sitt hektiska schema av folkmord för att förse båtens passagerare med färsk mat. Märkligt dock att den "principfasta" Greta Thunberg inte vägrade att ta emot mat från en ondskefull soldat från den koloniala-bosättare, etniskt rensande folkmordsstaten Israel.Var fanns hennes principer?Men den mest talande detaljen i den senaste delen av Thunbergresorna var hennes och alla hennes reskamraters vägran att se filmen, som består av olika videor som tagits av Hamasmedlemmar när de våldtar, torterar, stympar och mördar israeler den 7 oktober 2023. Förväxla inte Greta med fakta. Hon räddar världen. Räcker inte det? -
Och du tror att jag bryr mig minsta lila om dina spådomar? 😂KillBill skrev 2025-06-12 08:10:17 följande:En bortkastad röst. KD kommer inte in i riksdagen i nästa val. I SCBs stora opinionsundersökning som publicerade igår så var exempelvis stödet bland 18-26 åringar så lågt att det inte var mätbart..
Jag borde naturligtvis rösta på ditt hamaskramarpari?
In your dreams🤡