Vänskaplig förälskelse eller mer?
Hej!
Hej!
Enda gången jag känt sådär är när jag uppenbart varit oerhört attraherad av en vän av det motsatta könet. Då vänskapen varit en ursäkt för att få komma närmare och faktiskt varit sekundär. Jag har varit mer attraherad och förälskad. Och i flera fall har vi hamnat i säng och sen har vänskapen runnit ut i sanden helt eller så har vi varit nån form av kk.
Vanlig vänskap som klickar är mer syskonlik och har aldrig resulterat i fantasier och tankar åt det intima hållet. Tvärtom faktiskt. Mina bästa vänner skulle jag aldrig nånsin ligga med oavsett könet. Det känns som incest nästan.
Så ja det låter mer som att du är attraherad och förälskad. Hade du haft samma känslor för en kille hade du aldrig tvekat på vad du känner.
Hej!
För mig ligger skillnaden i om förälskelsekänslorna är vänskapliga eller romantiska i att om jag har ett annat intresse än ren vänskap så finns personen i tankarna på andra plan, och jag tänker mycket på personen, visualiserar oss tillsammans, analyserar om hen kan ha ett intresse. Ser på personen med med en längtan om mer än vänskap.
Jag kan helt enkelt tänka mig mer än vänskaplig närhet. Det finns en kemi och en attraktion för personen ?
Hej! Hur mäter man mängden vänskap och avgör om det är mer än så? Vad är mer än vänskap i en vänskapsrelation? Varför skulle vänskap inte kunna vara romantisk? Blanda rött i gult så blir det inte mer än gult eller mer än rött. Blanda mer och se vad som blir. Erotisk sinnlighet, romantik, vänskap. Jag tror inte att de utesluter varandra. Låt dig förföras av de olika smakerna i salladen istället för en.
Vill du vara nära personen? Kyssa den? Det måste väl vara det som är skillnaden mot vänskap.
Som någon skrev, attraktion är skillnaden.
Hur känns det när du kramar personen?