Son med ADHD, kissar vid sin XBOX
Jag har en 10-årig son med ADHD. Jag känner mig helt förtvivlad. Min son har spelat XBOX i spelrummet i källaren och där har han även kissat. I soffan och på golvet. Upprepade gånger. Alltså för att han varit så uppspelt när han spelat så han valt att inte lämna rummet när han varit kissnödig, utan han har gjort det i samma rum. Han kissar fortfarande i sängen ibland, det är ju inget han kan rå för, så han sa att det hände när han somnade till. Men pga att jag gjort rent och det börjat lukta igen så frågade jag honom idag om han kissat med flit. Om och om igen sa han nej. Men sen sa han som det var. Han har gjort det. Flera gånger dessutom.
Jag blir så förtvivlad för det känns så galet. Jag kan förstå att man blir uppspelt och inte vill lämna något roligt, men att sen ta steget och kissa i ett rum på golv/soffan, det är ... jag vet inte ens vad jag ska skriva. Känner mig så ledsen. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag känner så tydligt att han inte förstår att det är fel.
Rent generellt med ADHD så är det en otrolig energi och fart, impulsivitet, knas som händer hela tiden (fast inte som det här med kisset). En hur fin kille som helst, alltid med ett stort leende på läpparna. Kramgo, mysig. Smart. Men han saknar lite empati, det är som att det kommer men inte är helt åldersadekvat ännu.
Undanber mig negativa/elaka kommentarer. Jag söker vänligsinnade förslag på lösningar och/eller någon som upplevt något liknande med sitt barn. Eller bara en omtanke/lite stöd.