Inlägg från: Anonym (Jossan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jossan)

Utanför i sitt eget hem...

Flytta ut. Både för din egen skull men framför allt gör barnets skull. Hon känner säkerligen din motvilja, och det ska hon inte behöva ha i sitt eget hem. Hon är ett barn och kommer att vara  barn länge till. Inte nog med att hennes föräldrar är separerade, dessutom måste hon dela sitt hem och pappa med någon som uppenbarligen inte har någon förståelse eller empati för att man som liten (för ja, 9 år är fortfarande litet) har ett stort trygghetsbehov. 

Och du ska heller inte behöva leva ett liv där du känner dig åsidosatt. Oavsett om jag håller med eller inte så har du rätt till dina känslor, och du mår du ju uppenbarligen inte bra i detta, och det främjar ju varken ditt förhållande eller ditt liv i övrigt. Du behöver kanske hitta någon utan barn. 

• Anonym (Jossan)

Kan inte citera, men du skriver att mannen känner sig klämd mellan två som vill ha hans fulla uppmärksamhet, här bör du ju inse att det inte är rimligt att förvänta dig hans fulla uppmärksamhet när han har sitt barn hos sig. Det är liksom inte möjligt. Och det kanske är där du måste börja, med dina förväntningar, att sänka dem. Att de veckor barnet är hos er planer in andra saker på kvällstid när hon går och lägger sig, passa på att träffa vänner, träna, hitta nån hobby. Som nån skrev, du har honom ju för dig själv 100 procent varannan vecka, något barnet aldrig har. Jag och min man, pappan till mitt barn, får kämpa för att hitta tid och ork för varandra, för vi behöver också lägga mycket tid på vårt gemensamma barn (som sig bör), uträtta sysslor i hemmet och sen är vi dödströtta. Vi försöker få till en-två kvällar i veckan när vi bara kan pusta ut i soffan tillsammans. 

Du skriver att du vill att det ska kännas som att ni är en liten familj, då behöver du börja se utifrån barnets behov och se henne som en del av familjen, inte som att hon är en accessoar på familjefotot som efter uppvisning kan läggas åt sidan. Nu menar jsg inte att du ser det så, men bara för att exemplifiera tydligt. Kanske kan du närma dig henne, bygga en egen relation till henne, och inte bara vara pappas otåliga tjej? 

• Anonym (Jossan)

Malus - (kan inte citera)
    Barn med dubbel bosättning

Vissa barn bor på två olika adresser. Det är till exempel vanligt när barnets föräldrar är separerade, har varsin bostad och barnet sover hos båda föräldrarna.

källa: Skatteverket

• Anonym (Jossan)
    Anonym (Malus) skrev 2023-05-15 19:51:12 följande:
    Jaha, och fortfarande folkbokförd på en adress. Kniper det så är det den adressen som gäller.
    Vad gäller om vad kniper?

Svar på tråden Utanför i sitt eget hem...