AMH ökat drastiskt?!
Hej!
I mars gjorde vi vår första IVF, som tyvärr gick helt åt skogen med minus på stickan och inget till frysen.
Vi står nu i valet och kvalet inför att göra IVF 2 (privatfinansierat, därav ej självklart att försöka igen).
Mitt AMH som togs i januari visade ett värde på 1.9 och vid ägguttaget fick vi ut 7 ägg. Dvs helt i linje med ett AMH på 1.9. Jag fick en rätt hög dos (300) Bemfola under hela stimuleringen.
Inför en eventuell IVF 2 så togs ett nytt AMH i april och då visade det helt plötsligt 3.9?! Både jag och läkaren reagerade på detta och tänkte att det kan inte stämma. Därför togs TVÅ nya AMH-prov nu i maj, som skickades till OLIKA labb för att resultaten skulle kunna
jämföras. De två sista proven togs alltså vid samma tidpunkt men analyserades på två olika ställen. Båda dessa visade ett AMH på 3.5?!
Hur är det ens möjligt? Jag vet att värdet kan variera med några decimaler om man tex tar det vid olika tidpunkter i menscykeln, men såna här stora variationer ska man inte kunna se enligt läkaren.
Någon som varit med om liknande? Fattar ingenting!