Pappan glömde anmäla fritids på sommaren- mitt fel?
Vi kommunicerar inte så bra, han tycker jag är tjatig och fokuserar på petitesser. Jag har sagt att han för sköta barnen på sitt sätt under sin tid (varannan vecka) för jag orkar inte gnabbas.
Nu har han panik, han har då missat att anmäla sommarfritids trots att skolan påmint om detta typ 100 gånger med deadline etc. Han kan enbart vara ledig en vecka med dem men måste jobba på plats hos sin arbetsgivare de andra två. (jag var på honom tidigt om semesterplanerna i början av våren men han svarades att han inte visste när han kunde ha semester. Så tillslut paxade jag veckor som han gick med på att jag kunde ta.
nu är han sur för fritids vägrar att kompromissa och han har inte barnvakt de två veckor han måste jobba.
Han tycker att jag borde påmint eller lagt in tider näven på hans veckor.. han tycker jag bör ta barnen när han inte kan, men det går inte! det krockar med mitt jobb! Men han tycker jag ska lösa det och att jag är en dålig mamma som straffar ut honom inför barnen :(. Blir så leden och berörd av detta..
jag får inte tjata, men jag ska ändå tjata tydligen. Han kollar sällan skolans infoplattform trots att han är teknisk kunnig. missar ofta tider där.
vad gör jag? Mår skit för barnen skull :(