• Razorcrest

Letrozol 2023, följas åt?

Så spännande!! Du får hålla oss uppdaterade 😊 Det verkar som spolning har hjälpt många. Jag gjorde det i april/maj så jag hoppas att effekten håller i sig 😅 Misstänkte du på något sätt att du var gravid? Känner att jag själv lätt fastnar i att leta symptom haha...

• Razorcrest

Jag har fått göra ultraljud under alla mina letrozolkurer. Den första på cykeldag 12 och sedan 2-3 till efter det om inga äggblåsor växt till sig dag 12. Jag rekommenderar verkligen att göra det om ni har chansen!  Det visade sig för min del att inga blåsor har mognat tillräckligt (trots positivt äl-test) så att göra ul har hjälpt enormt. För mig funkade inte enkel- eller dubbeldos, men trippel gav mig mogna ägg :)

Idag var det två veckor sen min ovitrelle och testade negativt imorse... Så är nog kört denna omgång :( Men men, försöker hålla hoppet uppe så länge mensen inte är här 😅 Hur går det för er andra? ❤️

• Razorcrest

Skönt att det går framåt för er alla, jag håller tummarna för att det är vår tur snart!

Jag är inne på fjärde rundan, andra med trippeldos. Var på ultraljud igår och hade två mogna ägg, så imorgon blir det ovitrelle igen :) Hoppas hoppas!!

Jag har tagit ovitrelle en gång (förra månaden) men blev inte gravid den gången. Jag tyckte jag hade lite mer pms/gravid-känningar efter ägglossningen än vanligt. Superömma bröst, lite illamående och typ förstoppad? Men sen vet jag inte hur mycket som är hjärnspöken eller inte. 

Min läkare sa igår att ovitrellen inte egentligen ger en större chans att bli gravid, utan det gör det enklare att tajma ägglossningen. Har man mogna äggblåsor kommer de att släppa oavsett, bara svårare att veta när.

• Razorcrest

Jag har inte behövt be om ovitrelle, min läkare har skrivit ut det när hon har sett att jag har tillräckligt mogna äggblåsor Glad Verkar som läkare gör rätt olika?? Hon sa i alla fall att ovitrelle inte är ett måste, men det säkerställer ägglossningen inom 1-2 dygn efter sprutan. Så det är rätt skönt att kunna tajma :) Så jag får den utskriven av den anledningen antar jag, för att underlätta. Gör du också ultraljud eller hur följs det upp?

Haha, ja det är så spännande att se vilka symtom som dyker upp varje månad! Känns som jag upptäcker nya grejer varje gång...

Det låter ju som en toppen-tajming! Håller mina tummar att det är din månad nu :D Hjärta

• Razorcrest

Irma85 - Förstår din frustration till 100% Hjärta Jag hade det precis sådär innan jag fick börja med trippeldosen + ovitrelle. Fick positivt på äl-testen men sedan visade det sig att jag inte alls hade äl då utan mycket senare. Väldigt irriterande då man trodde att man kunde lita på det. Om du vill kan du ju fråga ifall du kan få ovitrelle utskrivet eftersom din situation är sådär. Jag tycker att ovitrellen ger rätt tydliga äl-känningar, jag får ganska ont runt äggstocken med de mogna äggblåsorna typ ett dygn efter sprutan.

Nomen123 - Vad härligt att du känner av det rejält! Måste vara ett bra tecken :) Håller tummarna!! :)

Osten93 - Hm, frustrerande att höra det från en läkare! Efter att ha försökt en längre tid så blir det lite tröttsamt... Men skönt att remissen blev skickad, jag antar du menar för IVF? :) Håller tummarna för att det är din månad nu Hjärta

Jag är på cykeldag 20, typ en vecka efter ovitrellen. Känner absolut ingenting? Konstigt då jag tyckte jag kände massor förra gången mellan sprutan och mensen haha. Kroppen är så märklig....

• Razorcrest

Jag kände inte av trippeldosen mer än de lägra doserna :) Utan hade ungefär samma biverkningar, typ lite ont i huvudet och hängig. Men verkligen ingen fara :) Hur mår du av letrozolen? 

• Razorcrest

Känner så mycket igen så mycket i det du skriver! När jag tog ovitrelle första gången sa min läkare att jag skulle vänta minst 14 dagar med att testa. Men när man läser runt på nätet verkar det vara ca 10-12 dagar. Så håller verkligen tummarna för dig!! Hjärta Har du haft några känningar? 

På fredag är det två veckor sedan ovitrellen för mig och jag reagerar på varje liten grej som händer i kroppen. Håller nog på att bli knäpp haha... Men har ingen bra känsla denna gång, känns som jag mest inte känner av något faktiskt. Men än lever väl hoppet, lite i alla fall :)

• Razorcrest

Verkligen, det är en berg- och dalbana hela processen haha. Men så spännande ändå! Hoppas verkligen att det inte är sprutan som fortfarande spökar! Du får hålla oss uppdaterade om hur det går :) Hjärta

• Razorcrest

Woooow stort grattis Osten93!! Så himla roligt Hjärta och det ger hopp åt oss andra! Hur många omgångar letrozol blev det för dig? :)

Har bim i helgen tror jag (lite osäker på när sprutan faktiskt började verka) så väntan känns evighetslång haha... 

• Razorcrest

Hej alla!

Förstår känslan Hjärta Inget plus för mig heller ännu, börjar bli lite tjatigt det här....

Var på CD 12 utraljud idag och hade en äggblåsa på 21 mm :) Det är nog den största hittills så hoppas att detta är vår månad. Ska ta ovitrellen redan ikväll. 

Jag har inte för göra progesteronprov. Men idag frågade min läkare hur lång tid efter sprutan som mensen kom (det har varit 15-17 dagar efter) vilket hon sa innebär att jag har normala progesteronnivåer. Om mensen skulle komma mycket tidigare ska man få tabeltter för det i så fall.

Håller verkligen tummarna för er alla Hjärta

• Razorcrest

Det rullar på, är dag 8 efter ovitrellen :) Har lite kramper i magen sedan ett par dagar, men i övrigt har jag varit på orimligt gott humör? Vilket är lite ovanligt en vecka innan BIM men skönt såklart haha. Hur går allt för dig? Hjärta

• Razorcrest

Wohoo!! Håller tummarna att det går vägen denna gång {#emotions_dlg.flower}

Vad tråkigt att du inte får prova ovitrelle i alla fall. Har de gett dig någon anledning utöver egen äl? Tänker att det ju inte kan skada i alla fall.

• Razorcrest

Vad konstigt... Sprutans funktions är ju att göra det enklare att tajma ägglossning, så det borde ju inte vara några konstigheter att få den om man vill. 

Oj, stort kliv! Hur känns det? Hjärta Hur länge har du gjort letrozol-kurer? Jag behöver göra 4-6 omgångar med letrozol med bekräftad äl innan remissen för IVF skickas. Är på runda tre nu så vi får se hur det utvecklar sig :)

• Razorcrest

Förstår att det känns läskigt, jag känner samma. Det verkar vara en rätt jobbig procedur, men ändå lite skönt att veta att det finns där som back-up om letrozolen inte fungerar :) Hoppas dock vi båda slipper IVF och att det är vår tur denna cykel Hjärta Har du bestämt dig för hur du vill göra?

• Razorcrest

Spännande! Det låter som ett klokt val, då känns det iaf som att processen går framåt :) Vet du när du får börja i så fall?

Jag sitter fortfarande och väntar på BIM... På onsdag är det två veckor sen ovitrellen och de senaste två gångerna har mensen startat ca 16 dagar efter sprutan. Så har den inte dykt upp innan helgen blir det att ta ett test :) Har egentligen inga känningar, lite ont i ländryggen och trött bara.

Svar på tråden Letrozol 2023, följas åt?