Letrozol 2023, följas åt?
Grattis Rödluvan!
hur många kurer letrozol har du tagit?
Grattis Rödluvan!
hur många kurer letrozol har du tagit?
Rödluvan
tack för svar. Det ger en hopp.
Jag har nu gjort två kurer enkeldos. Bim imorgon men testerna är så negativa de kan Va så har noll hopp. Mailade min klinik i helgen eftersom de har semesterstängt en vecka till och frågade om jag ska testa dubbeldos vilket de sa ja till. de nämnde fortfarande inget om ultraljud för att följa upp om det liksom funkar. ni andra som ätit dubbeldos, har ni fått göra ultraljud?
Undrar också om ni som ökat till dubbeldos märkt någon skillnad på något sätt?
Rödluvan
ha, jag lämnade progesteronprov nu i förra cykeln, alltså efter andra omgången enkelrum letrozol. Har dock ej fått provsvar så hoppas få det i veckan. Har mailat och frågat dels om provsvaret kommit och om jag kanske kan få testa ovitrelle denna gång om provet inte visat att jag haft ägglossning. Hoppas få svar i veckan.
dag 3 dubbeldos idag. Känner inga biverkningar av tabletterna eller något iaf. Denna cykel kör jag med inositol igen då jag inte gjorde det förra cykeln och då kom inte positivt ägglossningstest förrän dag 18 . Första cykeln med ketr och inisitol fick jsg utslag dag 15 vilket är tidigare än utan letrozol.
hur går det för er andra?
Kul att fler hittat hit.
min uppdatering är att jag idag på cd 16 tagit ovitrelle enligt gyn som gjorde ultraljud för två dagar sen och såg en fin äggblåsa Som hon trodde skulle va redo nu i dagarna. Det är första gången jag testar ovitrelle och det är min 3e omgång letrozol (dubbeldos denna gång )
jag ska lämna progesteronprov 1 vecka efter ägglossning denna gång också men funderar på när jag bör ta det. om en vecka from idag när jag tog sprutan eller imorgon eller fredag? tog den 11 idag och det står ju ägglossning sker ca 36 h efter sprutan.
hur har ni som fått sprutan mått? Har läst att den kan ge biverkningar som liknar graviditetsymtom. Ni som använt ovitrelle-blev ni gravida?
Irma85
tycker absolut du ska be om att få lämna progesteronprov.
jag har alltid fått positiva ägglossningstest och mens 14 dagar efter så jag trodde allt va Indien ordning men när progesteronproven va så låga förstod man ju att det inte är konstigt man inte blivit gravid. Har lämnat två gånger , en gång utan letrozol då va det på 16. En gång med enkelkur letrozol då va det 27.
nu ska jag lämna i veckan efter dubbeldos letrozol och ovitrelle så det ska bli intressant att se om det gjort någon skillnad med ovitrelle. är det betydligt högre denna gång så vet man ju med säkerhet att jag har problem med själva ägglossningen.
Jag fick remisslapp från min Gyn för att göra progesteronprov och gör det 7 dagar efter ägglossning på närmsta sjukhus sen skickas svaret till kliniken. dags för det imorgon för idag är det en vecka sedan jag tog min första ovitrelle-spruta. Ska bli såå intressant att se om progesteronet är högre och kan visa ägglossning denna gång.
Hej tjejer
hur går det för era alla? Kan ni inte köra en uppdatering var ni är i hela karusellen?
jag tog min första ovitrellespruta för 13 dagar sen om man räknar dag som jag tog den. Jag har såklart testat varje dag för att se hur länge ovitrelle skulle sitta i. Testerna blev svagare med tiden men tydliga streck tills åtminstone dag 9. Men jag har fortsatt att testa och kan skymta ett svagt streck fortfarande. Frågan är om det 13 dagar efter fortfarande kan va ovitrelle som sitter i? någon med erfarenhet av det? Blir galen av all tankeverksamhet som går åt till detta.
razorcrest
ja och i FASS står det ju 10 dagar och då tänker man ju att dom helgarderat sig liksom. Nej , känner inte heller någonting direkt. Just idag har jag känt nåt i höger äggstock. Enligt vul den sidan ägget satt på. Om det kan va nåt. Haha man överanalyserar ju allt.
natten till idag vaknade jag typ vid 04.30 och fick gå och kissa så jag testade på inte helt morgonurin så i natt får jag hålla mig till jag går upp imorgon bitti så får jag se om det syns något streck imorgon också. Men har väl inga höga förhoppningar egentligen.
Hej alla
hur går det för er?
blev inget plus (förutom falskt pga ovitrellen) som satt i längre än 10 dagar och gjorde därför att man fick upp lite hopp. Men tyvärr inte. nu Är jag inne på fjärde omgången letrozol , dubbel kur denna och förra gången. Ska på vul på torsdag som är cd 14 för att se om där är något ägg och När jag i så fall ska ta ovitrellen.
ni som tagit progesteronprov för att bekräfta ägglossning , vad har det varit på?
Hej alla
varit lite inaktiv här senaste tiden.
idag är jag på cd 16 och varit och gjort vul. Jag fick positivt ägglossningtest på fm idag innan undersökningen. Under ultraljudet sa Gyn att det ser ut som ägget precis släppt. Mitt progesteronprov från förra cykeln är det högsta jag haft, visade 41. Började på 16 innan letrozol.
hon sa att det inte va någon mening att ta ovitrellen eftersom ägget förmodligen redan släppt men jag funderar på att ta den öndå då den ligger i kylen och väntar. Kan väl inte skada? Jag blev förvånad att jag fick glad gubbe idag då den dröjt lite längre innan och igår när jag testade va strecken inte speciellt starka så hade inte väntat Mig omslag så snabbt. testade igen i em och då va det negativt igen. Kan det verkligen slå om och släppa så snabbt efter positivt i förmiddags? Vad hade ni gjort? Tagit ovitrelle ikväll ändå?
Hej tjejer
längesen något skrevs här. Hur har det gått för alla? Om någon ff är men och läser så hade jag gärna fått svar på min funderingar. Första cykeln med trippeldos letrosor. Ul visade två äggblåsor och fin slemhinna. Fick ta ovitrelle och det är idag 14 dagar sen (13 hela dagar har gått sedan den togs ) torsdag 21/12-23
har testat för att följa att ovitrelle försvinner men är så förvirrad. igår morse tog jag ett frsu testa tidigt som va synligt streck men inte så skarpt. Tog ett till igår kväll när jag hållt mig från kissa 4,5 h! Och då va strecket skarpare. Tog ett likadant imorse. Det va inte lika skarpt som igår kväll men syntes. Testa tidigt har en känslighet på 10 vad nu enheterna heter. Nu tog jag ett apotekets egna test med känslighet 25 , alltså mindre känsligt där strecket va tydligare än det imorse. Så förvirrad. Det ör alltså 13 heeela dagar sen ovitrelle. Borde den visa på pass tydligt streck fortfarande? (Har fått streck en gång tidigare till typ dag 12-13 men inte så tydligt då) förra gången jag tog ovitrelle va de blanka efter ca en vecka.
men varför är det mindre testet tydligare än det känsliga imorse som dessutom är på morgonurin(6 h sömn)
snälla bolla med mig om ni vet eller tror något?
Emmylou91
hej
för mig gick det bra denna gången! Är gravid! Första plusset någonsin. Känns helt overkligt! gick in i v 6 idag (5+0)
ska få göra ett tidigt ultraljud i slutet av månaden. Hoppas så att det ska gå bra.
hoppas det kommer gå bra för dig också. 🤩
Emmylou91
vi började försöka själva för två år sedan. Jag fick alltid positiv ägglossningstest, alltid mens 2 veckor senare . Ägglossningen kunde dock va lite oregelbunden och ibland inte förrän dag 18-20. Sökte för våra problem i februari förra året. Vi fick göra prover, min sambo lämna spermieprover osv. Jag gjorde även en äggledarspolning i maj tror jag det va. Eftersom mina progesteronprov va låga så fick jag börja med letrozol i juni. de blev bättre men inte jättebra. Tror tre omgångar med en tablett sen tre med tre med dubbel dos. Nu i december tog jag trippelkur och då visade ultraljud två äggblåsor och en fin slemhinna. kombinerade även med ägglossningsspruta denna gång (och gjort två ggr innan också) så på försök sju med letrozol men tror inte man kan räkna de första tre försöken med en tablett egentligen. Enligt min gyn iaf. Denna sista gången är första gången jag kände att det kanske skulle gå och så gjorde det det .
emmylou91
va skönt att du svarade bra på letrozolen. Lycka till!!
tack!
jag vet inte riktigt exakt. Testade på nyårsafton som va 11 dagar efter sprutan. Då va det ett väldigt svagt streck kvar (testade innan också och de blev svagare och svagare) men 1/1 och framför allt 2/1 började strecken bli tydligare igen. Jag inbillar mig att ägget fäste på nyårsafton för jag fick en sån svidande känsla i ena äggstocken under en kort tid på dagen. Men kan bara varit inbillning såklar. håller tummarna att det går bra för dig!