• Osten93

Letrozol 2023, följas åt?

Ja så förstår jag att de varit jobbigt för dig när du fått de biverkningar :/. Jag har inte känt av några, men det är ju också första gången jag tar dem enkeldos också.

Gud va spännande, jag är faktiskt på cykeldag 32 nu, jag tänker ju att iom att jag började med letrozolen såpass "sent" kanske allting skjuts fram lite också, jag hade ÄL-flytningar mellan 17-20 maj där..Och om jag räknar rätt så är väl bim runt 3-4 juni, tänker att jag ger de två veckor efter Äl där liksom. 

Vågar typ inte tänka att något är symptom som jag har för man blir bara besviken om mensen kommer 😂. Men har ganska mycket molande eller typ "stickande" känsla precis över blygdbenet(?) Tror jag de kallas 😂. Och mina bröst sticker lite också men de skulle lika gärna kunna vara att mensen är på gång också :). 

Jag har ett sånt här test hemma clearblue ultra tidigt. Jag funderar på att bara ta de nu i veckan för att se, men samtidigt så är jag ju lite osäker om de ändå är för tidigt. På sätt och vis kan de vara skönt att ta för man går ju och tänker mycket nu. Om inte så tror jag faktiskt jag testar mig i helgen om inte mensen kommit tills dess, det blir då cykeldag 37(!). När ska du testa? ❤️

• Osten93

Hej Griffin, va kul att du hitta hit med!

Har läst igenom lite eran samtal här, jag har också kört min första kur med letrozol, men jag fick göra spolning och allt innan samt började jag med letrozolen dagen efter min sista mens. (Jag var hos läkaren den dagen så han sa de var okej)
    Jag är idag på cykeldag 38, har inte fått någon mens ännu, men jag är ju lite inne på att den blir senare denna månad för att jag började med letrozolen så sent i cykeln.. men nu har de gått 2v sedan jag hade ÄL. Planen var att testa idag egentligen, men enligt min kalender så skulle jag kunna få mens idag så jag väntar faktiskt ut denna dagen, även fast de kliar i fingrarna som de gör.

Rödluvan, va tråkigt att mensen kom! Men kanske blir bra med en vilomånad nu och snart en spolning för dig! ❤️❤️  

• Osten93

Förstår det Rödluvan! Jag är med dig nu också, jag fick mensen igår faktiskt❤️, jag var så himla hoppfull denna månad också, även om jag verkligen försökte tänka att "ta det som de kommer" så blir man ju så ledsen. Men vi är med varandra i de❤️!
    Jag fick göra min spolning precis efter att min mens var över, dag 6 tror jag det var. Men de var inget vi bestämt, råkade bara ha haft mensen då. 
    Kör en ny omgång nu imorgon med letrozol❤️.

Jag hade också väldigt ömma bröst, brukar vanligtvis inte ha de alltid, men nu när jag tar letrozol så är jag lite inne på att vad som kan komma 😅. Håller tummarna för dig att du får ett plus! Hur länge har du försökt?❤️

• Osten93

Jag har inte fått bekräftat att jag har PCOS, min läkare sa dock att jag har väldigt mycket ägg, men sa samtidigt "bättre för mycket än för lite".
    Enligt våra blodprov och spermaprov är allting normalt och ser bra ut. Ser man om man har pcos genom blodprov eller ser man de även på ultraljud? 

Rödluvan, jag tror de bör kunna se din journal, för när de frågade mig sist om cellprov så kunde han se allt på sin skärm på journalen från de.

Griffin du behöver absolut inte vara orolig inför spolningen, själva spolningen kändes ingenting för mig, visst är de lite obehagligt när de ska komma in där men han sa till mig att trycka ner magen så han lättare kom åt livmodern, sen kände jag ingenting och han visade allt. Då är cellproverna mer obehagliga skulle jag säga 😋. 

Nu har jag börjat med andra kuren idag, så hoppas de tar sig denna gång. Har även fått hem remiss nu för ivf. Står att jag behöver göra cellprov innan bara. Men när man får remiss, är jätte dålig på sånt här, är de meningen sen att jag ska ringa och boka en tid? För stod inget om tid där, bara deras öppettider. 

Håller tummarna för oss att de går igenom för oss denna månad, med eller utan tabletter ❤️.

• Osten93

Hej, 
    Va roligt att de är så många som joinar resan till ett + ❤️!
    Jag har varit lite av denna veckan då de varit mycket på jobbet och jag försöker ta allt som de kommer nu! 
    Va roligt Griffin att du plussade, är så glad för dig!!❤️
    Just nu väntar jag in min ÄL  börjat känna att den är på G och min livmodertapp sitter väldigt lågt nu.
    Var också och tog cellprov i veckan, där jag frågade lite om PCOS. Vi gjorde ju inget ultraljud men berättade att jag fått till mig att jag har mycket ägg men inget mer ön så. Sköterskan sa då att de behöver inte alls betyda att jag har PCOS, och om han inte sagt något om det alls så är det nog inte så. Har ju tagit blodprov och sådant med och allting ser jätte bra ut säger dom. 

Rödluvan, har för mig att de sa att jag hamnar i en kö för IVF, på pappret står även att jag ska ringa dit om de är så att jag får ett + också. Tror väl de kontaktar mig längre fram angående tid om de blir så. 
    Jag fick göra min spolning på dag 7 tror jag de var, för då hade min mens precis tagit slut också.

Jag har haft totalt 3 besök med en privatklinik, där jag första gången bara kollade upp mig lite. Bokade in mig igen, andra besöket fick jag göra spolning samt letrozol att börja med (började efter mens då läkaren sa att de var ok). Tredje gången kollade vi om de hänt något, ett ägg hade växt och var påväg att släppa, antagligen missade vi endå ÄL lite för hade ÄL flytningar I flera dagar och trodde verkligen vi prickat in men icke.
    Nu ligger vi i igen och hoppas på de bästa!❤️

• Osten93

Hej igen på er❤️

Ganska säker på att jag hade ägglossning den 21 denna månad, vi har legat i, tyvärr inte just den dagen, men dagarna före och efter, så hoppas de händer något. Tycker dock de var mindre ÄL-flytningar denna omgång! Så nu väntar jag egentligen bara in BIM eller mens! 
    Hur går de för dig nu Rödluvan? Vart i cykeln är du nu?❤️ jag själv är just nu på dag 27, och förväntar mig väl mens om ungefär en vecka isåfall.

Angående IVF, fick inte veta något om väntetid, de var mer att de skickar en remiss och att jag har tabletter för 6 månader, så antar att de är säkert någonstans runt 10mån- 1 år :/. Jag vet inte, inte fått höra något av dem ännu. 

Vart ligger du i menscykeln ny flisan?❤️

• Osten93

Hej igen allihopa! 😁

Hur går de för er?❤️

Jag inväntar BIM som enligt mina beräkningar är imorgon (6/7). Jag har haft spottings nu i tre dagar, kan inte komma på om jag haft de innan eller om det är letrozolen som skapat detta? 
    Hur som helst, jag väntar och ser om de händer något, har förberett mig på att få mens endå, vågar inte tänka annat för man blir så besviken ju. 

Om jag tänkt rätt (då jag inte tar ÄL-test) Tror jag att jag hade äl dag 18, just nu är jag på dag 32. Så räknar egentligen bara ner två veckor efter ÄL att jag borde få mens men får se som sagt om jag tänkt rätt.. 
    De är himla jobbigt att se alla andra som poff bara blir gravida känns de som, men försöker som Rödluvan säger att man får liksom ta dag för dag, vara med familj,sambo och vänner❤️. 

Rödluvan❤️, jag är i Västra götalandsregionen ja så får väl se hur långt tid de kan ta med ivf, antar att jag ska fortsätta med alla tabletterna iaf. Hur har de gått för dig nu? Jag hoppas de går för dig denna gång med kuren du kör nu❤️.

Kul att du joinar emmalinnean ❤️!
    Jag har inte försökt jätte länge men har haft oregelbunden mens i flera år, har inte gått på preventivmedel på några år heller. Jag har tagit kontakt med en klinik som har spolat mig och gett mig letrozol, samt skrivit remiss för IVF, har tabletter för 4månader kvar, tar enkeldos, så nu inväntar jag BIM så får jag se hur de går❤️.

• Osten93

Hej

Välkommentill denna tråd razorcrest❤️.

Jag har också fått till mig att jag har väldigt många ägg, har dock inte fått bekräftat något om jag har pcos, pco eller något utan bara att jag troligen inte har ägglossning varje månad. Går ju på letrozolen nu, enkel dos, varken tempar eller tar test för jag är lite rädd att jag stressar upp mig och har för mycket förhoppningar över de. 

Emmalinnean, de här väntandes gör en galen och de värsta är att jag googlar varenda liten sak jag känner nu😂. Försöker att bara go with the flow men man hoppas ju hela tiden ❤️. Är otrivelle ryp liknande letrozol? Att de "lockar" fram ägglossningen?

Rödluvan, hoppas de går denna månad för dig nu när du spolat och tar sista dosen, håller tummarna så för dig!! Ja precis, jag fick remiss till sahlgrenska också, förhoppningsvis slipper vi gå dit båda två❤️. Fick du höra hur lång väntetid de var ungefär där?

Jag.är idag på cykeldag 34, skulle säga bim +1-2 någonting. Dock har jag fortfarande bruna spottings, idag måste jag säga att jag har som mest och förlåt för info här men de är liksom brunt och får ibland lite klumpar, precis som om mensen är trögstartad eller något.. Jag har riktig huvudvärk och haft i två dagar nu, jag skyller allt på letrozolen pch att jag inte vet hur mkn kropp reagerar på den. Planen var att ta ett test idag tidigt på morgonen men kände att jag ville vänta ut lite ifall mensen kom idag, som sagt är de dessa konstiga spottings, vet inte om jag bör kalla de spottings när de kommer lite klumpar och de har hänt några gånger idag, fick litelite i trosan, annars är de för de mesta när jag går på toa jag ser de. Jag funderar på att ta ett test imorgon bara för att sluta fundera och googla på detta 😂, men samtidigt lite rädd för jag vet att jag kommer bli ledsen men samtidigt skönt att bara få de svart och vitt.

• Osten93

Aha ja såpass lång tid! Jag är lite kluven på var man hittar privatkliniker också:/. För går man genom sahlgrenska så är de väl så gott som "gratis" om man försöker första gången? 
    Skönt ändå att du får träffa dem så iallafall❤️. Jag blir så himla typ vill att de ska hända nununu och vill ju typ höra av mig till min klinik men samtidigt så har jag ju bara gjort två omgångar med letrozol. Jag är lite inne på att mensen kommer och är lite trögstartad nu men gör ett test imorgon till morgonen för att bara få de framför mig iallafall ❤️.
    Håller tummarna för oss allihopa, jätte skönt att ändå kunna prata ut om de såhär då jag iaf inte har någon lust att berätta heller för någon att vi försöker ❤️

• Osten93

Emmalinnean: okej då förstår jag, för mig sa läkaren att jag har väldigt många ägg och kan vara så att jag inte har ägglossning varje månad ❤️.
    Håller med dig där om att sambon liksom kanske inte förstår hur man känner, min sambo säger bara de kommer lösa sig, jag vet att han menar väl samtidigt som de får mig att koka lite 😂😂.

Rödluvan: okej kanske blir att man hör av sig dit till slut beroendes på kost osånt då, bara att kolla in iallafall❤️.

Jag tog ett test igår, clearblue testa tidigt. Jag fick svar inte gravid, men jag förstår inte vad som händer med min kropp. Nu har jag haft mellanblödningar 7 dagar, igår tänkte jag okej nu kom mensen för de var mer utav de, men de är gammalt blod och vissa klumpar, satte in min menskopp men de är typ för "lite" jag vet liksom inte om jag ska tolka de som mens än för brukar ha mer än detta.. Jag mår jätte illa på kvällarna och har yrsel, 3 dagar i rad nu, även svin hungrig då med.
    Börjar bli irriterad på kroppen för nu känner jag liksom att om den ska komma får den gärna komma på riktigt för jag vet inte hur jag ska ta min letrozol nu heller, har ingen mensvärk som jag brukar heller utan har mer lite molande värk som jag också känner av på kvällen bara :(. 

• Osten93

Men Rödluvan93!! Vad är de jag läser  STOORT grattis!!! Gud va kul för dig, äntligen!!!❤️❤️ håller alla tummarna för att de håller i sig nu😍!

Jag har haft en "paus" med allt nu under semestern, har inte alls försökt att tänka något på de, därför har jag varit väldigt frånvarande här❤️.

Jag hade mens den 3-7 augusti och tog min enkeldos letrozol, 4 månaden nu. 

Jag hittade dock min ägglossning första gången nu på dag 18, lite sent men jag blev sååå glad 😂. Är idag på dag 20 så nu väntar jag bara och ser om de tagit sig denna gången. ❤️

Kul att så många hittat till tråden, jag ska bli bättre på att vara aktiv nu när semestern är slut här. 

Hej Irma85, jag har försökt sen i oktober, kanske inte vart sp lyckat varje gång, men de senaste 2 månaderna har vi kört varannan dag, är så trött på de nu😂 så känner igen mig. Förra månaden tror jag inte ens jag hade ägglossning, jätte konstigt mens och allt, denna månad som kom var den perfekt(?) Om man får säga så 😂 och hittade första gången min ägglossning nu så håller tummarna nu❤️.

• Osten93

Hur gjorde ni för att få ovitrelle?😅 jag fick letrozol och skulle göra enkeldos med dem och han har även skickat remiss för IVF också om de inte tar sig. Jag är på fjärde månaden med letrozol nu så har tabletter kvar för 2 månader.
    Tänker att jag kanske ringer dit och frågar efter de, eller iallafall kan få göra en dubbeldos av letrozol. 

Intressant att höra Razorcrest, då tar du alltså både letrozol för att de ska mogna och sedan ovitrelle för att släppa? Kanske missförstod. 
    Känns som att jag har nya symptom varje månad😅. Denna månad nu efter äl så är mina vårtgårdar helt röda och känsliga, fått finnar I ansiktet och lite PMS så försöker skriva ner alla symptom så jag vet om jag haft de innan eller ej.

Förhoppningsvis så går de igenom denna månad för mig! 
    Har timat ägglossning denna månad till 100% och är nu bara på cd23.. Jag hade sen äl också. Cd18 fick jag positivt på äl test och har prickat in cd18-19-20 nu. Så får hoppas att de är något som tar sig. 

• Osten93

Okej intressant Razorcrest, jag har tyvärr inte fått någon uppföljning alls nu.. sist jag var där så var de för att se om någon äggblåsa växt till sig.. Vi hade gjort blodprover sen innan och de sa att allting ser tipptopp ut och att vi kommer "lösa" detta bra😴. Han skicka in en remiss dör iallafall ändå så de var ju skönt det! Vilken cykeldag ör du på nu?❤️

Jag förstår din frustration Irma, jag har tagit letrozolen nu i 4 månader och jag tycker fortfarande att menscykeln är lång och konstig, jag vet inte ens riktigt när jag har min ägglossning eller som du säger om ägget ens släpper. Denna månad som var kändes mensen normal för en gångs skull. 
    Vart tar ni progesteronprov? Jag har inte fått ta något sånt  fick ta ett blodprov en gång och de var liksom dagen efter avslutad mens, hade varit skönt att veta hur det ligger till. 

Hej Nomen, kan tyvärr inte svara på provet då jag inte gjort själv, men kul att du hittade ägglossningen  jag hittade också min denna månad, även första gången jag testar på länge😊.

Jag är idag på cykeldag 28 och enligt min kalender här så borde jag ha bim dag 34. Jag känner absolut ingenting på några sett och vis och försöker ändå vara beredd på mens.
    Hur går de för er andra nu❤️

• Osten93

Hej allihopa,
    Hoppas de går bra för er!vVilken dag är ni på nu?
    Jag hade bim i förrgår, de kom ingen mens då men väntade ut hela dagen igår också. Inatt vaknade jag vid 2 inatt, kissnödig och nyfiken. Där fick jag äntligen mitt positiva besked, vaknade senare igen vid 5 och tog ett nytt för jag trodde jag drömde första gången, då var de ännu lite starkare!❤️
    Mina symptom har varit att jag senaste veckan varit suuuper uppblåst och mina bröst har känts som två vattenballonger  annars inte mer än så ännu!
    Jag håller tummarna för er allihopa nu!!❤️❤️ 

• Osten93

Tack så mycket!❤️

Det blev fyra omgångar av letrozol för mig. Har ju haft cyklar som varat från 28-34 dagar ungefär men måste säga att de var något med den sista mensen jag hade, den kändes typ annorlunda och jag började ta äl-test varannan dag från cd10 och hittade den på cd18. 
    Håller tummarna för er razorcrest och nomen123!!❤️

Svar på tråden Letrozol 2023, följas åt?