• Sol12345

Hjälp!

Jag har flyttat in till min sambo, han äger lägenheten. Han vägrar sälja och flytta pga att han vill att lgh skall vara ett arv till hans barn. 

Jag har också barn, och vill givetvis också kunna ge mina barn ekonomisk trygghet i händelse av min död. 

Men han vägrar flytta, och då har jag föreslagit att jag köper in mig i hans lgh, då det är viktigt för mig att också äga ett boende. 
    Detta vägrar han också. 

Der han signalerar är ju då att han tänker bara på sina barn och att de ska få det bra i händelse av hans död. 

Jag kommer ju aldrig kunna ha ett arv till mina eftersom jag inte äger något boende och kommer inte göra heller i framtiden då jag vill leva med honom. 
    Jag kommer inte heller ha någonstans att bo i händelse av hans död. 

snälla, Ngn som är juridikkunnig, hur ska jag tänka? 

• Svar på tråden Hjälp!
  • Anonym (.)

Jag ger upp att förklara för er som inte förstår. Jag skriver enbart i jag-form o står för alla inlägg. Inget att dölja. Ni får leta tjuvar någon annanstans. 

• Anonym (-)
    Anonym (.) skrev 2023-05-06 12:25:43 följande:

Jag ger upp att förklara för er som inte förstår. Jag skriver enbart i jag-form o står för alla inlägg. Inget att dölja. Ni får leta tjuvar någon annanstans. 

Skulle någon som dubbelnickar, vare sig det är TSx2 eller en ny som tar över för mayhem ha en annan form menar du? Du hoppar fortfarande mellan nicken och bemöter inget annat såatteeeTungan ute
  • Anonym (A)

Istället för att lägga in dina pengar i hans lägenhet så investera dom i en aktiefond. Då växer dom och dina barn får ett arv. 

• Sol12345

Som någon ovan skrev; folk har för tråkigt på helgen. Hitta fel som inte finns. Förstår inte varför jag försöker förklara för nån som uppenbar inte förstår 

• Sol12345

Ja ibland slinter tummen på de pyttesmå raderna o så blir det raden under o då kan det se ut som man byter namn men jag lovar dig, jag är samma! 

• Anonym (Juli)
    Sol12345 skrev 2023-05-06 12:46:19 följande:

Ja ibland slinter tummen på de pyttesmå raderna o så blir det raden under o då kan det se ut som man byter namn men jag lovar dig, jag är samma! 

Hahahaha! Vilken lam ursäkt.
  • Sol12345

Haha vad tänkte du att det beror på då? Skrev tydligt tillägg så då borde man förstå att det är samma person. Vad är det som du inte förstod? 

• Anonym (Juli)
    Sol12345 skrev 2023-05-06 12:52:52 följande:

Haha vad tänkte du att det beror på då? Skrev tydligt tillägg så då borde man förstå att det är samma person. Vad är det som du inte förstod? 

Alla förstår att du snackar skit så ge upp bara.
  • Anonym (-)

*tillägg till min trådstart:

Han har 5 barn så vi sover även i vardagsrummet. Jätte trist att inte få ha ett eget rum. Vill få honom att ändra sig men han vägrar. Hur blir juridiken om han vägrar? Jag orkar inte köpa en sommarstuga eller ha ett vanligt sparande men det är jätteviktigt att mina barn får ett lägenhet.

• Anonym (Man)

Har man en helt seriös långsiktig relation anser jag att man bör ha någon form av delad ekonomi och rättvist sparande.

Så jag skulle iaf inte acceptera att bara min partner ägde boendet i en sådan relation. Att kunna ha bostaden som en långsiktig investering är viktigt för mig.

Antingen så är er relation inte tillräckligt stark än och du behöver ge det tid. Eller så är din sambo lite egoist. 

Svar på tråden Hjälp!