• vissli

Gammal barndomsvän har tröttnat

Happiifejs75 skrev 2023-05-05 10:48:21 följande:

Ja, det stämmer nog. Hon lever rätt isolerat liv och borde ha lite behov av klassiskt "väninnesnack" precis som jag men jag börjar mer och mer förstå att vi är olika och att hon är ytlig person.

Eller så har hon tröttnat att älta gamla barndomsminnen som 40-åring?
  • vissli

Men varför  vill dubses då

Happiifejs75 skrev 2023-05-05 11:17:04 följande:

Haha, ja kanske i sån hög grad att hon hellre vill höra vår gemensamma vän prata om blyertspennor, källsortering och sin IBS-mage? Grejen är att hon själv pratar om barndomsminnen ibland så riktigt helt har hon nog inte tröttnat. Jag får bara den känslan när jag träffar henne att jag har väldigt låg status och är en obetydlig person -precis som det var i skolan för fyrtio år sedan. 

Men varför vill du ses då?
  • vissli
    Happiifejs75 skrev 2023-05-05 11:40:43 följande:

Ja, det är just det jag funderar på. Jag har inte så bra magkänsla vad gäller henne. Det var ju inte direkt okomplicerat i skolan, ibland ville hon vara vän med mig, ibland föredrog hon andra att leka med. Hon var rätt nyckfull och det känns som om hon är det nu också. Varför jag vill ses är för att vi ändå lyckats bibehålla en vänskap i vuxen ålder. Jag brukar också tänka att jag inte kan klandra henne för det som hände när vi var små eftersom vi var barn då. Men när hon beter sig på samma sätt mot mig nu som när hon var barn -då blir det hela väldigt svårt. 

Alltså, jag är nog av åsikten att om man umgås med någon som bara tar energi och det inte är upp och ned (man kan ju behöva energi en period) så kanske båda vinner av att man inte träffas. Livet är kort ändå. 

Kan ni ses och bara prata strunt och det ändå känns värt det? Eller känner du att hon bara ser ner på dig? Gå på känslan här. Att umgås med nån som det bara känns som den anser att man är av lägre status och oviktig känns ju spontant trist.

Svar på tråden Gammal barndomsvän har tröttnat